Napi sajtószemle

2006. 05. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Economist.com
A brit globális lap 20. éve közli az úgynevezett BigMac indexét. Ez azt mutatja, hogy a világ országaiban mennyibe kerül az amerikai lapos fasírt. Az index a nemzetközi közgazdaságtan egyik legrégebbi koncepcióján, a vásárlóero-paritás elméletén alapul, amely szerint hosszú távon a valutaátváltási arányok olyan szintek felé mozdulnak, amelyek kiegyenlítik bármely két országban egy azonos árukból és szolgáltatásokból összetett azonos kosár árait. Magyarországon dollár értéken egy BigMac 2,17 dollárba kerül, míg Lengyelországban 2,10, Oroszországban 1,77, a Cseh Köztársaságban 2,67, Kínában 1,31, Törökországban 2,72 dollárba. Svájcban a BigMac ára 5,21 dollárnak megfelelo svájci frank.

*****
Az Európai Unióval vet számot a lap egy évvel azután, hogy a franciák és a hollandok nemet mondtak az uniós alkotmányra. Úgy véli, felháborítók azok a hangok, hogy az alkotmányt ismét bocsássák referendumra e két ország népe elé. Egyrészt, mert azóta az unió a franciák és a hollandok szemében még kevésbé vonzó intézmény, másrészt a demokrácia megcsúfolása lenne, ha az elit addig szavaztatná a népet, amíg nem kapja meg a „kello” választ.


Indepentent
A rendszeres ivás csökkenti a szívszélhudés kockázatát férfiak esetében – írja a független brit lap. Ha gyakran iszunk, az megakadályozza a koronaér- betegséget, ugyanis egy újabb vizsgálat szerint a naponta alkoholt fogyasztó férfiak kevesebbszer kapnak szívszélhudést, mint azok, akik hetente egyszer vagy még annál is ritkábban isznak. A vizsgálatot ötvenezer emberen végezték Dániában, és az eredményeket a tekintélyes British Medical Journalban közölték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.