Települések pénzéből csökkenő HÉV-árak?

Pest megye és az érintett települések önkormányzatait mellőzve tárgyaltak tegnap a drasztikusan, egyes esetekben négyszáz százalékot meghaladó mértékben megemelt HÉV-bérletárak esetleges csökkentéséről a főváros és a gazdasági tárca illetékesei az ügyben összehívott mai hivatalos konzultáció előtt.

2007. 01. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csökkenhetnek a HÉV-bérletárak a Budapest környéki településeken – erről az érintett településekkel való egyeztetést követően várhatóan ma tesz bejelentést a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). Az ügyben tegnap egyeztetett egymással Garamhegyi Ábel, a tárca államtitkára és Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes, aki korábban Kóka János minisztertől kért találkozót. Hagyó Miklós úgy véli, a tavaly júliustól hatályos új kormányrendelet alapján drágultak az agglomerációban élők közlekedési terhei, és a főváros csak 2007 januárjától érvényesítette az áremeléseket – A gazdasági tárca és az agglomeráció közreműködése nélkül ennél többet nem tud tenni a főváros – tette hozzá.
Amint arról beszámoltunk, a kormány, illetve a főváros rendelete alapján a nyugdíjasoknak semmilyen kedvezmény nem jár a HÉV-en, és például egy fővárosban élő gödöllői egyetemistának a Budapest közigazgatási határáig érvényes 2950 forintos diákbérlet mellett meg kell vásárolnia a Pest megyei településig szóló külön HÉV-bérletet, amelynek ára az eddigi 1311 forintról 5650 forintra, több mint 400 százalékkal nőtt.
Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége elnöke, Gödöllő polgármestere felháborodva értesült arról, hogy a megemelt HÉV-bérletárak ügyében az általa mára szervezett konzultációt megelőzve, az érintett agglomerációs települések kizárásával, sőt a kárukra egyezkedik a főváros és a gazdasági tárca. Lapunknak elmondta: a Budapest határán kívüli HÉV-közlekedés ártámogatását a kormány sorolta a vasúttal és a távolsági buszszal azonos kategóriába, miközben utóbbi járatokon ma már olcsóbb az utazás. – A megoldás a tulajdonos állam és az üzemeltető főváros, illetve cége, a BKV Zrt. kezében van – tette hozzá.
Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés fideszes elnöke leszögezte: a BKV a tavalyi 32 milliárd forintos állami támogatásának kétszeresénél is többet, 72 milliárd forintot kap az idén, míg az ország más településeinek tizedennyi sem jut. Megdöbbentő, hogy több százezer embert érintő ügyben nem hívják meg az érintett településeket, miközben a terhek egy részét velük akarják megfizettetni – mondta Szűcs Lajos, emlékeztetve, hogy több mint tíz napja írt levelet a főpolgármesternek és a BKV Zrt. vezérigazgatójának, ám a mai napig nem válaszoltak neki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.