Az 1998 óta létező, eddig három generációt megért Lexus IS széria eddig világszerte több mint egymillió példányban talált gazdára. Különösen az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Ázsiában népszerű a kompakt méretű, hátsókerék-meghajtású négyajtós, de Európában is stabil rajongótáborra tett szert, pedig a 2013-ban bemutatott harmadik generációját itt csak az első ráncfelvarrás lejárati idejéig, 2020-ig forgalmazták.
Az első IS-generáció az ezüst hátsó lámpájával, a kronográf stílusú műszeregységével, a sorhatos motorjával és a választható kombi karosszériájával vált legendává, a második generációhoz már izmos V8-as benzines (IS F), takarékos dízel hajtáslánc (IS 220d) is elérhető volt, a harmadik sorozat pedig az eleinte szokatlan dizájn, az öntöltő hibrid hajtás (IS 300h), a turbós benzines és a V8-as szívómotor (IS 500) késői visszatérése miatt lett emlékezetes.

Fotó: Lexus
Az utóbbi években azonban már keringtek hírek arról, hogy a Lexus búcsút int az IS-nek. A piaci trendek a szabadidő-autók felé tolódtak, a belső égésű motorok jövője a politikai nyomás hatására bizonytalanná vált, és a márka több piacon meg is szüntette a modell forgalmazását. Mindezek ellenére a japán gyártó most világossá tette: a harmadik generációs, 2013-ban bemutatott IS nem csupán marad, hanem
friss erővel és lendülettel kezdi meg a 2026-os modellévet egy harmadik (!) ráncfelvarrás után.

Fotó: Lexus
A 2026-os IS új, elektromos szervókormányt kapott változó áttétellel: ez közvetlenebb és pontosabb reakciókat garantál a jobb vezetési élmény érdekében. Van újdonság a futóműben is, az új adaptív lengéscsillapítók négyszer gyorsabban reagálnak, mint korábban, így
nemcsak a stabilitás fokozódott, hanem a kényelem is javult.
A hajtásláncok viszont változatlanok maradtak, a 223 lóerős IS 300h hibrid és a 311 lóerős IS 350 továbbra is rendelkezésre áll, utóbbi összkerékhajtással is. Szomorú hír ugyanakkor, hogy az IS 500 és vele a szép hangú, 472 lóerős V8-as végleg elbúcsúzott a magas emissziója miatt.

Fotó: Lexus
Szélesebbnek és alacsonyabbnak láttatja az IS-t az új első lökhárító, a hűtőmaszkba integrált légbeömlők pedig valódi aerodinamikai előnyt kínálnak. Ezen felül az F Sport változat egy hátsó légterelőt is kapott még pár apró módosítás, például az új diffúzor és a fényes fekete 19 colos felnik mellett.
Aki még vagányabb megjelenést szeretne, az feláras, piros féknyergekkel dobhatja fel az összképet.
A színpaletta is bővült: a Neutrino Szürke új árnyalata a fényviszonyoktól függően változtatja tónusait.