Díszkerítés formájában ugyan, de újra elkeríthetik a Kossuth teret, parképítésre hivatkozva korlátozhatják az emberek gyülekezési jogát, miután a Fővárosi Közgyűlés MSZP–SZDSZ–MDF-es többsége 36 igen szavazattal elfogadta: a Magyarország jelképének számító, több mint héthektárnyi területnek felét ötven évre ingyenes használatba adják az Országgyűlésnek. Demszky Gábor főpolgármester közölte: a tervek szerint elkerített, reggel nyolc és este tíz óra között nyitott közpark kialakítását a tavaly őszi „események”, valamint a fővárosi és az V. kerületi önkormányzat, illetve az Országgyűlés vezetőinek megállapodása tette lehetővé.
A tanácskozás elején a Kossuth téri tüntetők Gonda László vezetésével zászlókkal és táblákkal tiltakoztak a tervek ellen, agorát, színpadot és a gyülekezési jog biztosítását követelve. A személyeskedésektől sem mentes közgyűlési vitában Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője üdvözölte, hogy tizenhét év után már a főpolgármester is rendet szeretne Budapesten, de aggályosnak tartja az elképzelést, amely szerint a kerítés nyomvonala megegyezik a vasfüggöny helyével. – A közterületek fenntartása önkormányzati feladat, és ha a főváros képtelen ellátni azt, inkább az V. kerületnek adja át a Kossuth teret, ahol most ismét fenyeget a gyülekezési törvény megsértésének kísérlete – javasolta Tarlós. A frakcióvezetőt Demszky példátlan módon – viszonválaszra sem adva lehetőséget – kioktatta: „a Fidesz inkább figyeljen Rogán Antalra, akinek konstruktivitását én is elfogadom”. Az MDF jelen lévő két képviselője a balliberális koalícióval együtt támogatta a döntést, a Fidesz és a KDNP nem vett részt a szavazásban.
Lassított fúrópajzs. A demokrata fórum frakciója az elmúlt időszak gyakorlatához hasonlóan több más előterjesztést, így a 4-es metró építésének helyzetéről szóló beszámolót is elfogadta, a Fidesz pedig tartózkodott. Az immár csaknem 500 milliárd forintos, továbbra is bizonytalan finanszírozású beruházás ügyében Tarlós István leszögezte: a Fidesz erősen támogatja a metróépítést, azonban a fő gond, hogy egy ekkora fejlesztésnél mind a mai napig rendezetlen tulajdonjogi viták, peres ügyek sokasága akadályozza a munkát, és az EU-támogatás is kétségessé vált. Az ellenzék szerint a metróépítés terén az utóbbi öt évben a főváros semmit nem tett, Demszky pedig évtizedeken keresztül félrevezette a budapestieket. – Ilyen helyzetben önnek a lemondás gondolatával is foglalkoznia kellene – mondta Demszky felé fordulva a Fidesz frakcióvezetője. A főpolgármester megismételte a 4-es metró építésének előző hetekben beismert csúszását, a több mint 40 milliárdos költségtúllépést. Ugyanakkor bejelentette, hogy április 3-án az Etele téren eleinte csökkentett sebességgel ugyan, de elindul a fúrópajzs. Becker László metróbiztos a beszámolóval együtt elfogadott jelentése alapján másfél évig nem jár majd a 2-es villamos, az indoklás szerint költségtakarékossági okokból.
Kevesebb útfelújítás. A képviselők módosították az útfelújítási programot, a 156 kilométer helyett 100 kilométernyi utat terveznek felújítani. Ennek oka, hogy a tavalyi országgyűlési választási kampányban Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor által megkötött Budapest-szerződést megszegve a kormány nem ad minden fővárosi egy forinthoz ugyanannyit. A programra hétmilliárd forint helyett csak 2,1 milliárdot különített el az állami költségvetés.
Kommunista élharcos volt Magyar Péter rezsicsökkentést eltörlő embere