Összesen 470 milliárd forintba kerülne a négyes metró első és második szakaszának megépítése, a tetemes többletköltségekkel együtt pedig akkorára nőhetnek a kiadások, hogy a beruházás finanszírozhatatlanná válik – ismertette Tarlós István a legutolsó hivatalos tájékoztatás adatait. Mint mondta, a főpolgármester által kinevezett metróbiztos, Becker László az Országgyűlés gazdasági bizottságának albizottsága előtti beszámolója nem adott választ arra, hogy miből épül, egyáltalán épül-e a négyes metró. – Demszky Gábor már az őszi kampányban sem válaszolt kérdéseimre, azt a fővárosi költségvetés vitájakor is elhárította. Most már ne nekem, hanem a budapestieknek válaszoljon – mondta a frakcióvezető, sorolva: „Igaz-e, hogy a Baross tér és a Bosnyák tér közötti második szakaszt nem támogatná az Európai Unió, az első szakasz költségeinek is csupán 65-70 százalékát, mivel a megállók sűrűsége miatt a metró kvázi villamosként üzemelne? Ha a szakemberek szerint is elavult, húszéves nyomvonalra mégis jutna uniós forrás, miből pótolnák a fennmaradó részt, s ha bukik a beruházás, bukik a főváros fejlesztési terve és a kormány konvergenciaprogramja, mi lesz az információnk szerint mintegy 240 milliárd forintnyi értékben megkötött szerződésekkel?”
Dancs Gábor (SZDSZ), a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka úgy reagált: nem befolyásolja a 4-es metró megépülését az, hogy a költségekből mekkora öszszeget áll az EU. – Jelenleg arról tárgyalnak az unióval, mekkora mértékben lehet vissza nem térítendő támogatással kiváltani a kedvezményes hitelt – állította.
Ismeretes, az eredetileg 79-21 százalékos arányban finanszírozott állami–fővárosi projekt ügyében a kormány tavaly decemberben kezdeményezte, hogy az állami részt az unió kohéziós alapja fizesse.
Mit tudunk eddig a Lakatos Márk-féle pedofilbotrányról?