Veszélyben a metróberuházás?

Borulhat a négyes metró már csaknem ötszázmilliárd forintos beruházása, a főváros valamennyi fejlesztési terve és velük együtt a kormány konvergenciaprogramja – jelentette ki tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, felszólítva Demszky Gábort, hogy álljon ki a budapestiek elé. Az SZDSZ-es főpolgármester hónapok óta elhárítja az ügyben felvetődő kérdéseket.

2007. 03. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 470 milliárd forintba kerülne a négyes metró első és második szakaszának megépítése, a tetemes többletköltségekkel együtt pedig akkorára nőhetnek a kiadások, hogy a beruházás finanszírozhatatlanná válik – ismertette Tarlós István a legutolsó hivatalos tájékoztatás adatait. Mint mondta, a főpolgármester által kinevezett metróbiztos, Becker László az Országgyűlés gazdasági bizottságának albizottsága előtti beszámolója nem adott választ arra, hogy miből épül, egyáltalán épül-e a négyes metró. – Demszky Gábor már az őszi kampányban sem válaszolt kérdéseimre, azt a fővárosi költségvetés vitájakor is elhárította. Most már ne nekem, hanem a budapestieknek válaszoljon – mondta a frakcióvezető, sorolva: „Igaz-e, hogy a Baross tér és a Bosnyák tér közötti második szakaszt nem támogatná az Európai Unió, az első szakasz költségeinek is csupán 65-70 százalékát, mivel a megállók sűrűsége miatt a metró kvázi villamosként üzemelne? Ha a szakemberek szerint is elavult, húszéves nyomvonalra mégis jutna uniós forrás, miből pótolnák a fennmaradó részt, s ha bukik a beruházás, bukik a főváros fejlesztési terve és a kormány konvergenciaprogramja, mi lesz az információnk szerint mintegy 240 milliárd forintnyi értékben megkötött szerződésekkel?”
Dancs Gábor (SZDSZ), a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka úgy reagált: nem befolyásolja a 4-es metró megépülését az, hogy a költségekből mekkora öszszeget áll az EU. – Jelenleg arról tárgyalnak az unióval, mekkora mértékben lehet vissza nem térítendő támogatással kiváltani a kedvezményes hitelt – állította.
Ismeretes, az eredetileg 79-21 százalékos arányban finanszírozott állami–fővárosi projekt ügyében a kormány tavaly decemberben kezdeményezte, hogy az állami részt az unió kohéziós alapja fizesse.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.