Elégedetlenség a bolti kiszolgálással

2007. 07. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az élelmiszereket is árusító hazai üzletláncokban a vásárlók az elvárhatónál alacsonyabb színvonalúnak ítélik a szolgáltatásokat – derül ki az International Service Check nemzetközi minőség- és szolgáltatás-ellenőrző vállalat hét közép-európai országra és Oroszországra kiterjedő legújabb vizsgálatából. Magyarországon három élelmiszerdiszkont – Lidl, Penny Market, Plus – és hat szupermarketlánc – Auchan, CBA, Coop, Match, Spar, Tesco – üzleteit vizsgálták a küllem, az áruk bemutatása, a kiszolgálás, a pénztárnál tapasztalható szolgáltatás és a vevőkapcsolat szempontjából.
A tesztvásárlások során a cég képviselői úgy tapasztalták: az élelmiszerdiszkontokban egyszer sem nyitottak ki új kasszát akkor, ha a vásárló öt percnél tovább várakozott a sorban. A pénztárnál csak minden ötödik esetben hangzott el a „kérem” vagy „legyen szíves” mondat a fizetendő összeg közlésekor, és az alkalmazottaknak csak egyharmada viselt névtáblát. A szupermarketekben sem nyitottak új kasszát öt percnél hosszabb várakozás esetén. A csemege-, hal- vagy húspult dolgozóinak mindössze 11 százaléka kísérelte meg tényleges vásárlásra ösztönözni az érdeklődő vevőket, és itt még kevesebb alkalmazott viselte a névtáblát. A pénztárnál végzett kiszolgálás kategóriájában a legjobb eredményt a magyar üzletlánc, a CBA érte el.

Vége a megtévesztésnek? Csökkenti a vérnyomást, jót tesz a szívnek – gyakran találkozunk ilyen ajánlással az élelmiszerboltok polcain, a különböző termékek csomagolásain. Előfordul azonban, hogy a feliratok megtévesztik a fogyasztót, mert nem valósak, pusztán reklámcélokat szolgálnak. Ez is oka annak, hogy nemrégiben szigorodtak a vonatkozó uniós szabályok: július elsejétől például klinikai vizsgálatokkal is igazolni kell a egészségügyi témájú szlogenek valóságtartalmát. Mostanáig nem volt ilyen előírás – mondta lapunknak Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szakértője. – Az új rendelet szerint a csomagoláson ezentúl tudatosítani kell a fogyasztókban a kiegyensúlyozott étrend és az egészséges életmód fontosságát, és azt, hogy ezeket az adott termékben szereplő tápanyag nem pótolja teljes egészében. Július elsejétől nem is kerülhet forgalomba olyan termék, amelyen ez nincs feltüntetve, de a már polcokon lévő áruk a minőségmegőrzési idő lejártáig haladékot kaptak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.