Az úgynevezett outletek külön kategóriát jelentenek a ruházati kiskereskedelem piacán. Ezek a cégek a multinacionális társaságok globális többlettermelésének, a kifutó márkák értékesítésére hivatottak. Az outletüzletek egész évben a piaci árnál 30–70 százalékkal olcsóbb darabokat árulnak és jellemzően bevásárlóközpontokba tömörülnek. Hazánkban az első központ 2004-ben nyitotta meg kapuit, Premier Outlets Center (Premier) néven, Biatorbágyon.
A Napi Gazdaság azt a választ kapta a másodikként a Premier közelében megnyíló törökbálinti GL Outlet illetékeseitől, hogy sem a bérlői panaszokról, sem a 300 milliós adósságról nem nyilatkoznak. Többször próbáltuk elérni az ügyvezetőt mi is, ám ez lapzártánkig nem sikerült, ezért szólal meg cikkünkben kizárólag a versenytárs.
– Tény, hogy vannak olyan cégek, akik a GL Outlettől átjöttek hozzánk – mondta lapunknak Varga Ágnes, a Premier üzleteinek bérbeadását kezelő GVA Hungary részlegvezetője. Kifejtette: három évvel ezelőtt 46, míg tavaly további 30 márkaképviselő bérelt náluk üzlethelyiséget, így ma teljes telítettséggel üzemelnek. A harmadik ütem, amelynek építése gőzerővel folyik a biatorbágyi bázison, ez év novemberében nyit. Varga Ágnes szerint a Premier és a GL között az a különbség, hogy míg előbbi a nagyközönség által jobban ismert termékeket kínálja, addig a versenytársnál ez kevésbé jellemző.
A Premiert választotta a Benetton cég is, a két üzletközpont népszerűsége, marketingpolitikája és általános színvonala közötti különbség miatt. Szabó Zoltán, a cég magyarországi kereskedelmi megbízottja a Magyar Nemzetnek elmondta: a két centrum nagyjából egy időben nyitott és ők, más „nagy nevekkel” együtt első körben a GL-t választották, mert az a bérleti díjban is kedvezőbb feltételeket kínált. Idővel azonban kiderült, hogy a jó indítás után az áruház látogatottsága, színvonala romlik.
Eközben újabb hódítás készül az outlet szektorban: szintén a Premier közelében, M1 Outlet Város néven év végén nyílik egy újabb bevásárlóközpont. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára lapunknak megjegyezte: sajnálatos, ámde természetes jelenség, ha a vásárlókért folyó harcban az egyik cégnek nehézségei akadnak, ami a másik javára válik. A végeredményt a vevő dönti el, akinek az is számít, hogy az adott bevásárlóközpontnak vannak-e látható belső problémái.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten