Háborúznak az outletek

Háromszázmillió forintos tartozást halmoztak fel a törökbálinti GL Outlet Center (GL) kereskedelmi központ bérlői, néhányan már át is pártoltak a versenytárshoz – értesült a Napi Gazdaság. A lap úgy tudja, a bérlők szerint 2005 novemberétől a GL nem tudott számlákat kibocsátani, így bevétele sem volt, rövid idő alatt 20-30 százalékkal csökkent a központ látogatottsága.

2007. 07. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az úgynevezett outletek külön kategóriát jelentenek a ruházati kiskereskedelem piacán. Ezek a cégek a multinacionális társaságok globális többlettermelésének, a kifutó márkák értékesítésére hivatottak. Az outletüzletek egész évben a piaci árnál 30–70 százalékkal olcsóbb darabokat árulnak és jellemzően bevásárlóközpontokba tömörülnek. Hazánkban az első központ 2004-ben nyitotta meg kapuit, Premier Outlets Center (Premier) néven, Biatorbágyon.
A Napi Gazdaság azt a választ kapta a másodikként a Premier közelében megnyíló törökbálinti GL Outlet illetékeseitől, hogy sem a bérlői panaszokról, sem a 300 milliós adósságról nem nyilatkoznak. Többször próbáltuk elérni az ügyvezetőt mi is, ám ez lapzártánkig nem sikerült, ezért szólal meg cikkünkben kizárólag a versenytárs.
– Tény, hogy vannak olyan cégek, akik a GL Outlettől átjöttek hozzánk – mondta lapunknak Varga Ágnes, a Premier üzleteinek bérbeadását kezelő GVA Hungary részlegvezetője. Kifejtette: három évvel ezelőtt 46, míg tavaly további 30 márkaképviselő bérelt náluk üzlethelyiséget, így ma teljes telítettséggel üzemelnek. A harmadik ütem, amelynek építése gőzerővel folyik a biatorbágyi bázison, ez év novemberében nyit. Varga Ágnes szerint a Premier és a GL között az a különbség, hogy míg előbbi a nagyközönség által jobban ismert termékeket kínálja, addig a versenytársnál ez kevésbé jellemző.
A Premiert választotta a Benetton cég is, a két üzletközpont népszerűsége, marketingpolitikája és általános színvonala közötti különbség miatt. Szabó Zoltán, a cég magyarországi kereskedelmi megbízottja a Magyar Nemzetnek elmondta: a két centrum nagyjából egy időben nyitott és ők, más „nagy nevekkel” együtt első körben a GL-t választották, mert az a bérleti díjban is kedvezőbb feltételeket kínált. Idővel azonban kiderült, hogy a jó indítás után az áruház látogatottsága, színvonala romlik.
Eközben újabb hódítás készül az outlet szektorban: szintén a Premier közelében, M1 Outlet Város néven év végén nyílik egy újabb bevásárlóközpont. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára lapunknak megjegyezte: sajnálatos, ámde természetes jelenség, ha a vásárlókért folyó harcban az egyik cégnek nehézségei akadnak, ami a másik javára válik. A végeredményt a vevő dönti el, akinek az is számít, hogy az adott bevásárlóközpontnak vannak-e látható belső problémái.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.