Demszky hazudott a BKV-ról

Szinte semmi nem igaz abból a sikertörténetből, amelyet a napokban Demszky Gábor főpolgármester sajtótájékoztatók sorozatán kívánt elhitetni a budapestiekkel. Kiderült: tovább nő a BKV hetvennyolcmilliárd forintos adósságállománya, a közeljövőben esély sincs a valódi budapesti közlekedési szövetség létrehozására, az egységes bérlet bevezetésére, és az elmúlt fél évben még csak javaslat sem készült a százszázalékos fővárosi tulajdonú cég finanszírozásának átalakítására.

2007. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Utasbarát tömegközlekedés, az összevont és átirányított villamos- és buszjáratok, valamint a járművek új számozása, kitáblázása miatt Budapesten és környékén autójukból kipattanó emberek, stabil gazdálkodású BKV, intelligens csipkártyákkal egységesített bérlet- és tarifarendszer a fővárosban és környékén – ezek a fő ígéretek hangzottak el Demszky Gábor szájából az elmúlt napokban. – Az idén valószínűleg nem növekszik a BKV adósságállománya, többek között az adminisztratív költségek csökkentése miatt – mondta a főpolgármester, akinek állítását Regőczi Miklós, az 1200 embert alkalmazó BKV Zrt. kommunikációs igazgatója lapunk érdeklődésére cáfolta. Mint mondta, a korábbi 500 fős létszámleépítés, a most bejelentett 400 és az őszre várható 200-300 dolgozó elbocsátása, a végkielégítések miatt várhatóan az idén tovább nő a cég 78 milliárd forintos adósságállománya. Aláhúzta: az új vezetés januárban azt vállalta, hogy 2008-ra „lenullázza” a jelenleg több mint tízmilliárdos üzemi veszteséget.
Demszky arról is beszélt, hogy jövőre használat arányos tarifarendszerre kell áttérni a tömegközlekedésben, vagyis a jegy ára a megtett úttól függ majd. Ehhez kapcsolódva, a következő három évben bevezetnének egy több célra is használható, úgynevezett intelligens csipkártyát, és a jelenlegi Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) keretében 2010-től egységes bérletet vezetnének be a fővárosban és az agglomerációban a BKV, a MÁV és a Volán járatain. – Erről jelenleg nincs szó, először csak a fővárosban teszteljük a lehetőségeket, a részleteket még ki kell dolgozni – magyarázta Regőczi Miklós.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, a BKV felügyelőbizottsági tagja szerint a valódi BKSZ fényévnyi távolságra van, a cégnél valódi munka helyett pótcselekvés zajlik.
Ismeretes, az úgynevezett közös bérlet bevezetését az ezredforduló táján ígérte meg a városvezetés, azonban a BKSZ jelenleg is csak Budapest közigazgatási határán belül működik. Demszky tavaly ősszel Gyurcsány Ferenccel egy színpadon állva jelentette be: „A fővárosbarát kormány megháromszorozza a BKV támogatását.” Ehhez képest azonban a fővárosi tömegközlekedés egy fillérrel sem kapott többet, mint tavaly. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője leszögezte: a városháza és a BKV új vezetői képtelenek megbirkózni a feladattal, a korábbi valótlan ígéreteket újabbal tetézik, és csak ártanak az elkésett, átgondolatlan, kapkodó átalakítással. – A 78 milliárd forintos adósságállomány felszámolására, a tömegközlekedés finanszírozásának megoldására még csak ötletük sincs – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.