A szegedi székhelyű egyesület szerint a multiláncok marketingpolitikája egyoldalú, sajátos versenyszemléletük pedig tönkreteszi a hazai beszállítókat, sőt szándékosan ellehetetleníti a magyar kis- és középvállalkozásokat. Az alapító Kalmárné Kádár Zsuzsa – ahogy azt lapunknak vázolta az egyesület elnökeként – saját cégével járt pórul a Tesco hipermarkettel szemben. A kis családi vállalkozásként indult cég, több tíz millió forintos befektetés után, négy éven keresztül szállította be a gazdaságos mosóport az áruházlánc három országban lévő üzleteibe (közel egymilliárdos forgalmat bonyolított le a Tescóval). Az évek során viszont többször tapasztalták, hogy a megrendelő megszegi a megállapodást. Így például a megbeszélt árat és a berendelt áru mennyiségét alkalmanként drasztikusan lenyomta a Tesco, s az eredetihez képest alacsonyabb minőségi követelményeket szabott meg, amellyel a saját profitját növelte tovább. A hibákért a beszállítói felelősség alapján a magyar társaság felelt, így a nekik kiszámlázott kötbér, a bruttó áruérték-levonások megborították a vállalkozás fizetőképességét, amely decemberben csődbe is ment. – Ezek a multicégek idegen országból települnek be hozzánk, s itt olyan lehetőségeket kapnak, amiről egy magyar vállalkozó nem is álmodhat – mondta Kalmárné Kádár Zsuzsa.
A hazai beszállítókból álló nonprofit egyesület azért sürgeti az országos összefogást, hogy megváltozzon végre a multikkal szembeni szemlélet, s a velük való üzleti kapcsolat a jövőben ne a félelemre és a kiszolgáltatottságra épüljön. Az elnök ugyanis megerősítette: a tavaly hatályba lépett új kereskedelmi törvény sem mérsékelte a beszállítók kiszolgáltatottságát, akiket a multikkal szemben a versenyhatóság nem igazán véd meg, emiatt a vállalkozók régóta félnek panaszt tenni a nagy láncokra. A társaság a www.multik.hu internetes oldalon keresztül az élet ihlette történetekkel mutatja be, hogy milyen visszaélések történnek nap mint nap a „kis emberekkel” szemben. A hozzájuk csatlakozó károsult vállalkozóknak jogi segítséget és folyamatos információcserét is ígérnek.
Erősítenek a magyarok. Tovább egyeztet a Co-op Zrt. és a Reál Hungária Zrt. élelmiszerlánc a szoros együttműködésről, mivel mindkét fél egyetért abban, hogy a magyar beszerzési láncok hosszú távon csak kooperációval lehetnek versenyképesek a nemzetközi konkurensekkel szemben – írja a Napi Gazdaság. A közös beszerzési lánccal olyan erős vállalkozás jönne létre, amely toronymagasan verné az 544 milliárd forintos forgalmat bonyolító Tescót.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között