Mind több a megszegett ígéret

Bár Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor a budapestieknek sok száz milliárdos fejlesztéseket, soha nem látott beruházásokat ígért az MSZP és az SZDSZ egy évvel ezelőtti önkormányzati kampányhadjáratában, folyamatosan bővül a balliberális hatalom be nem tartott ígéreteinek a listája.

2007. 10. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István, a fővárosi Fidesz–KDNP-frakciószövetség elnöke, aki alig több mint egy százalékkal maradt le a tavalyi főpolgármester-jelölti versenyben, lapunknak elmondta: a százmilliárdokat valóban soha, senki nem látta, azonban legalább annak töredékét kitevő, szükséges építkezéseket kezdenék el.
Az ellenzéki politikus a napokban levelet írt Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, akit emlékeztetett: „Ön 2006 nyarán Demszky Gábor főpolgármester kíséretében látogatást tett a Római-parton, és nagy nyilvánosság előtt ígéretet tett az új árvízvédelmi műtárgy, a gát megépítésére.”
A fővárosi Fidesz–KDNP-frakciószövetség elnöke hat pontban felhívta a figyelmet arra, hogy a főpolgármester gátellenes magatartása „hiteltelenné teszi a miniszterelnök szavait, tekintélyét”. – Demszky 2002-es árvízi félelmében azt mondta, hogy pénz és terv is van a gátra, de hamarosan az ellenkezője derült ki – szögezte le a fővárosi politikus, aki szerint Demszky Gábor félretájékoztatja a közvéleményt, amikor rendre azt hangoztatja, hogy nem kell megvédeni a Rómait, a hullámtérbe engedély nélkül építkező vállalkozókat. Mint írja, valójában éppen a főváros sorolta át évekkel ezelőtt üdülőövezetté a Duna-parti területet, ahol egyetlen hatóságnak sem volt joga megtagadni az építési engedélyeket. Tarlós István felrótta a kormányfőnek, hogy Fodor Gábor környezetvédelmi minisztert még telefonon sem lehet elérni az ügyben.
A nagy árvizek idején csaknem húszezer ember életét fenyegeti a védmű hiánya. Részben óbudai finanszírozással már másfél éve elkészült két tanulmányterv a mobilgátakra: az egyik a jelenlegi Királyok útján húzódna, több mint 2,5 milliárd forintos költséggel, míg a másik megvédené a hullámtérben épült házakat, üdülőket is, de az utóbbi felépítése az előzőnek több mint kétszeresébe kerülne. A beruházásra uniós támogatást is lehetne kérni, csakhogy amíg a Fővárosi Közgyűlés nem dönt a nyomvonalról, pályázni sem lehet. Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes korábban lapunknak azt ígérte, hogy az ősszel terjeszti elő gátépítési javaslatát, ám pénteken kiderült, irodáján erről mit sem tudnak.
Ismeretes, a kormányfő és a főpolgármester hiába kötötte meg másfél évvel ezelőtt az úgynevezett Budapest-szerződést, a dokumentum mára üres papírrá vált: a négyes metró beruházása akadozik, az építkezés további sorsa nagymértékben függ az uniós támogatás mértékétől, a kormány nem ad minden egyes fővárosi útfelújítási forinthoz ugyanannyit, sőt a beígért idei hétmilliárdos támogatás harmadát sem biztosította.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.