Tarlós István, a fővárosi Fidesz–KDNP-frakciószövetség elnöke, aki alig több mint egy százalékkal maradt le a tavalyi főpolgármester-jelölti versenyben, lapunknak elmondta: a százmilliárdokat valóban soha, senki nem látta, azonban legalább annak töredékét kitevő, szükséges építkezéseket kezdenék el.
Az ellenzéki politikus a napokban levelet írt Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, akit emlékeztetett: „Ön 2006 nyarán Demszky Gábor főpolgármester kíséretében látogatást tett a Római-parton, és nagy nyilvánosság előtt ígéretet tett az új árvízvédelmi műtárgy, a gát megépítésére.”
A fővárosi Fidesz–KDNP-frakciószövetség elnöke hat pontban felhívta a figyelmet arra, hogy a főpolgármester gátellenes magatartása „hiteltelenné teszi a miniszterelnök szavait, tekintélyét”. – Demszky 2002-es árvízi félelmében azt mondta, hogy pénz és terv is van a gátra, de hamarosan az ellenkezője derült ki – szögezte le a fővárosi politikus, aki szerint Demszky Gábor félretájékoztatja a közvéleményt, amikor rendre azt hangoztatja, hogy nem kell megvédeni a Rómait, a hullámtérbe engedély nélkül építkező vállalkozókat. Mint írja, valójában éppen a főváros sorolta át évekkel ezelőtt üdülőövezetté a Duna-parti területet, ahol egyetlen hatóságnak sem volt joga megtagadni az építési engedélyeket. Tarlós István felrótta a kormányfőnek, hogy Fodor Gábor környezetvédelmi minisztert még telefonon sem lehet elérni az ügyben.
A nagy árvizek idején csaknem húszezer ember életét fenyegeti a védmű hiánya. Részben óbudai finanszírozással már másfél éve elkészült két tanulmányterv a mobilgátakra: az egyik a jelenlegi Királyok útján húzódna, több mint 2,5 milliárd forintos költséggel, míg a másik megvédené a hullámtérben épült házakat, üdülőket is, de az utóbbi felépítése az előzőnek több mint kétszeresébe kerülne. A beruházásra uniós támogatást is lehetne kérni, csakhogy amíg a Fővárosi Közgyűlés nem dönt a nyomvonalról, pályázni sem lehet. Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes korábban lapunknak azt ígérte, hogy az ősszel terjeszti elő gátépítési javaslatát, ám pénteken kiderült, irodáján erről mit sem tudnak.
Ismeretes, a kormányfő és a főpolgármester hiába kötötte meg másfél évvel ezelőtt az úgynevezett Budapest-szerződést, a dokumentum mára üres papírrá vált: a négyes metró beruházása akadozik, az építkezés további sorsa nagymértékben függ az uniós támogatás mértékétől, a kormány nem ad minden egyes fővárosi útfelújítási forinthoz ugyanannyit, sőt a beígért idei hétmilliárdos támogatás harmadát sem biztosította.
Brüsszel egy központból irányított és egységes fellépést vár el mindenkitől