Munkába állt az óriásgép

Megtette első kereskedelmi útját a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az Airbus A380-as. A Singapore Airlines járata hét óra alatt jutott el Szingapúrból Sydneybe. A jegyekhez árverésen lehetett hozzájutni, a legdrágább helyek több mint százezer dollárba kerültek. A bevételt jótékony célra fordítják.

MN-összeállítás
2007. 11. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sikeresen landolt Sydneyben tegnap, első kereskedelmi útja végén a Singapore Airlines tulajdonában lévő Airbus A380-as, amely a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe. Az üzemanyaggal együtt több mint 560 ezer kilogrammos monstrum Szingapúrban szállt fel helyi idő szerint reggel negyed kilenckor, majd több mint hét órával később landolt az ausztrál városban. Összesen 455-en élvezhették az első utazást, a jegyekhez árverésen lehetett hozzájutni. Egy-egy hely 560-tól 100 380 dollárig (98 ezertől 17,5 millió forintig) terjedő összegbe került, az így összegyűlt, hozzávetőleg 1,3 millió dollárt (csaknem 228 millió forint) jótékonysági célokra fordítja majd a gépet üzemeltető társaság. A nemzetközi sajtóban több helyen is történelminek nevezett út világszerte népszerű volt a módosabbak körében. A 79,8 méteres fesztávolságú A380-as fedélzetén volt például Ralf Danielsson svéd elektromérnök is, aki ott volt a Concorde 1979-es első útján is – írta a Time.com.
A 24 méter magas gép nemcsak külső-belső méreteiben világelső, de ebben az utasszállítóban a legcsendesebb a beltér, illetve ez a modell fogyasztja – egy utasra vetítve – a legkevesebb üzemanyagot is. Bőkezű volt a megrendelő leendő utasaival: a businessosztályon ágyakat is kialakíttatott a fáradt üzletembereknek.
Az első A380-ast két év késéssel, október 15-én szállította le a tervező- és gyártócég, az európai Airbus S.A.S. Az összeszereléskor adódott gondok okozták a csúszást, amely miatt több milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el az Airbus. Megérte várakozni – nyilatkozták az átadás után a Singapore Airlines vezetői. Elemzők szerint nem véletlenül mondták ezt, hiszen a világelsőségen túl tíz hónapon át a szingapúriak kizárólagos joga a négy hajtóműves óriások üzemeltetése. A társaság öt újabb gép szállítását várja. Az A380-ast Superjumbónak is nevezik, nevét az eddigi, 37 éven át rekorder Boeing 747-es Jumbo Jet után kapta. Az Airbus A380-as csak az utasszállítók között a legnagyobb: a világ leghatalmasabb – jelenleg is üzemelő – repülőgépe az orosz An–225-ös.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.