Budapestiek tízezreit, a fővárosi utasokat fenyegeti a BKV körül kialakult hatalmi játszma, amely politikai botránnyá dagadt – jelentette ki lapunknak Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki visszautasítja, hogy a várost vezető MSZP–SZDSZ-es koalíció az ellenzék lejáratására használja fel az önkormányzat százszázalékos tulajdonában álló közlekedési társaságot. Közölte: a helyzet odáig fajult, hogy a BKV legnagyobb érdekképviselete, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (VTDSZSZ) politikai beavatkozással vádolta meg Vitézy Dávidot, a cég felügyelőbizottságába a Fidesz által delegált tagot, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivőjét. – Azt, hogy mi zajlik ennél a cégnél, nem tudom, de senki nem cáfolta meg azokat a híreket, amelyek busz- és villamosjáratok tucatjainak megszüntetéséről, drasztikus, akár 25 százalékos tarifaemelésről szólnak. Demszky Gábor főpolgármester múlt heti műfelháborodása színjáték volt, hiszen az Info Rádiónak adott interjújában maga ismerte el a fővárosi tömegközlekedés leépítését – tette hozzá.
*
A BKV két szakszervezete sztrájkot hirdetett keddre a tervezett járatritkítások, az újabb létszámleépítések és a munkakörülmények romlása miatt. A sztrájkot a társaság törvénysértőnek minősítette, tegnap pedig a VTDSZSZ honlapján a következő szöveg jelent meg: „A BKV Zrt. Felügyelő Bizottságának a Fidesz által delegált tagja megkereste szövetségünk egyik tisztségviselőjét, és a társaságunk jelenlegi helyzetére – járműállapotok, járatritkítások, forgalombiztonság – hivatkozva demonstráció megszervezésére, illetve megtartására kérte fel.”
Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke közleményében már azt írta, hogy a sztrájkot támogatja, és a felhívás terjesztésben is aktívan részt vesz a Jobbik és a Fidesz. Vitézy Dávid közölte: jogi úton kér elégtételt a hazugságokért.
Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója tegnap az Info Rádióban elmondta: jövőre megszűnhet a havibérlet, csak 30 napos bérletet lehet vásárolni. Az éjszakai járatokon 30 százalékkal drágább lesz a jegy a rendes menetjegynél. Lapértesülések szerint a járatritkítás száz vonalat érinthet. S megszűnhet többek között a 9-es (Deák tér–Kőbányai városközpont), 18-as (Óbuda–Solymár), a 32-es (Árpád híd–Örs vezér tere), az 56-os (Moszkva tér–Hűvösvölgy), a 86-os (Óbuda–Újbuda), a 104-es (Rákospalota–Dunakeszi), a 130-as (Stadionok–Újpalota), valamint a 14-es és 114-es (Kosztolányi tér– Baross Gábor-telep) autóbusz.
– A mai napig nem láttam egyetlen BKV-s előterjesztést sem – közölte lapunkkal Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke.
Percekig állva tapsolták Orbán Viktort Bécsben - videó