Politikai botrány a BKV-nál

Elképesztő káosz alakult ki a fővárosi adófizetők pénzén fenntartott BKV Zrt.-nél: a dolgozók érdekvédelmét ellátó szakszervezetek egyike és az MSZP is politikai beavatkozással vádolta meg a Fideszt, miközben még az illetékes fővárosi bizottság SZDSZ-es elnöke sem ismeri a főpolgármester által bevallott jövő évi drasztikus járatritkítási, tarifaemelési és átalakítási terveket.

2007. 11. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapestiek tízezreit, a fővárosi utasokat fenyegeti a BKV körül kialakult hatalmi játszma, amely politikai botránnyá dagadt – jelentette ki lapunknak Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki visszautasítja, hogy a várost vezető MSZP–SZDSZ-es koalíció az ellenzék lejáratására használja fel az önkormányzat százszázalékos tulajdonában álló közlekedési társaságot. Közölte: a helyzet odáig fajult, hogy a BKV legnagyobb érdekképviselete, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (VTDSZSZ) politikai beavatkozással vádolta meg Vitézy Dávidot, a cég felügyelőbizottságába a Fidesz által delegált tagot, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivőjét. – Azt, hogy mi zajlik ennél a cégnél, nem tudom, de senki nem cáfolta meg azokat a híreket, amelyek busz- és villamosjáratok tucatjainak megszüntetéséről, drasztikus, akár 25 százalékos tarifaemelésről szólnak. Demszky Gábor főpolgármester múlt heti műfelháborodása színjáték volt, hiszen az Info Rádiónak adott interjújában maga ismerte el a fővárosi tömegközlekedés leépítését – tette hozzá.
*
A BKV két szakszervezete sztrájkot hirdetett keddre a tervezett járatritkítások, az újabb létszámleépítések és a munkakörülmények romlása miatt. A sztrájkot a társaság törvénysértőnek minősítette, tegnap pedig a VTDSZSZ honlapján a következő szöveg jelent meg: „A BKV Zrt. Felügyelő Bizottságának a Fidesz által delegált tagja megkereste szövetségünk egyik tisztségviselőjét, és a társaságunk jelenlegi helyzetére – járműállapotok, járatritkítások, forgalombiztonság – hivatkozva demonstráció megszervezésére, illetve megtartására kérte fel.”
Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke közleményében már azt írta, hogy a sztrájkot támogatja, és a felhívás terjesztésben is aktívan részt vesz a Jobbik és a Fidesz. Vitézy Dávid közölte: jogi úton kér elégtételt a hazugságokért.
Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója tegnap az Info Rádióban elmondta: jövőre megszűnhet a havibérlet, csak 30 napos bérletet lehet vásárolni. Az éjszakai járatokon 30 százalékkal drágább lesz a jegy a rendes menetjegynél. Lapértesülések szerint a járatritkítás száz vonalat érinthet. S megszűnhet többek között a 9-es (Deák tér–Kőbányai városközpont), 18-as (Óbuda–Solymár), a 32-es (Árpád híd–Örs vezér tere), az 56-os (Moszkva tér–Hűvösvölgy), a 86-os (Óbuda–Újbuda), a 104-es (Rákospalota–Dunakeszi), a 130-as (Stadionok–Újpalota), valamint a 14-es és 114-es (Kosztolányi tér– Baross Gábor-telep) autóbusz.
– A mai napig nem láttam egyetlen BKV-s előterjesztést sem – közölte lapunkkal Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.