Utasok ezrei gyalogolhatnának a jelenlegi Nyugati pályaudvar mögötti területről a metróhoz, a villamoshoz, a buszokhoz, ha valóra válna az új kormányzati negyed terve – nyilatkozta lapunknak Ughy Attila, a fővárosi városfejlesztési és városképvédelmi bizottság fideszes elnöke, aki szerint Budapest vezetése elképesztő és dilettáns javaslatot nyújtott be az ügyben a fővárosi szabályozási keretterv módosítására. A testület tegnapi ülésén egy MSZP-s és egy SZDSZ-es szavazattal elvetették a tervet, mert azt ebben a formában megalapozatlannak tartották.
Az egyik központi ötlet, hogy az úgynevezett intermodális csomópontot felbontva szüntessék meg a műemléki Eiffel-csarnok pályaudvar szerepét, abban csak két sínpár maradna. – A miértre a fővárosi illetékesektől azt a választ kaptuk, hogy amennyiben Erzsébet királynő Budapestre érkezne az Orient expresszel, akkor ne kelljen sokat gyalogolnia – mondta a bizottsági elnök, aki szerint a részletes kerületfejlesztési szabályzatot csak két hét múlva terjesztik elő, de a városvezetés szándéka, hogy a Fővárosi Közgyűlés még a november 29-i ülésén döntsön a csomagról.
Ismeretes, az ügyről október 15-én tárgyaltak Budapest vezetői. Az úgynevezett főpolgármesteri kabinet Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes előterjesztésére többek között támogatta azt a koncepciót, amely felveti például a Nyugati téri felüljáró elbontását, a BKV buszvégállomásának a felszámolását, a vasúti pályaudvar síneinek felszedését, a Podmaniczky utca kétszer két sávosra bővítését, a Ferdinánd híd elbontását, a forgalom alagútba vezetését, sőt a Deák térig közlekedő 47-es és 49-es villamosok összekötését a 14-es villamossal, valamint az ötös metró majdani megépítését.
A Kormányszóvivői Iroda lapunknak korábban elismerte, hogy a Nyugati pályaudvar a jelenlegi formájában nem maradhat a helyén. Az év végéig döntenek, a 141 milliárd forintos magánberuházással felépítendő épületegyüttestől hogyan választják el a vasúti forgalmat: lesüllyesztik vagy „felülépítik” a síneket, vagy pedig a Rákosrendezőre való áthelyezés mellett döntenek.
Az utóbbi lehetőséget Ikvai-Szabó Imre októberben még tagadta, azonban tegnap hiába kerestük az ügyben. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője rombolásnak nevezte a tervet, amely Wertán Zsolt (KDNP) fővárosi és terézvárosi önkormányzati képviselő szerint három hónap alatt megbénítaná a városrész életét. A részleteiben ismeretlen, anyagilag megalapozatlan elképzelést csak a főváros akadályozhatná meg, ám Demszky Gábor nemrég lapunknak kijelentette: ő szívesen üldögélne a sínek helyén kialakítandó kávéházakban.
Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép a köd miatt Budapesten