Háborúznak az utazási irodák

Kártékony és megtévesztő reklám gyanúja miatt a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult a magyar utazási irodák szövetsége, mert szerinte egy internetes utaztató cég valótlanságokat tartalmazó hirdetése súlyosan megsérti a magyar vállalkozások érdekeit.

2008. 02. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiélezett kenyérharc és esetenként csődhöz vezető árverseny zajlik tavaly óta az utazási irodák nagyjából 1200 résztvevős hazai piacán, mert a megszorítások időszakában egyre kevesebb embernek futja külföldi nyaralásra – a vállalkozások ezért mind nagyobb kockázatot vállalva próbálnak a víz felszínén maradni.
2007-ben 3814 magyar turista járt pórul, veszítette el pénzét, és vált rémálommá az utazása – hívja fel a figyelmet honlapján a Travia internetes utazásközvetítő, így folytatva: a hivatalok, hatóságok nem tudják önt megvédeni. A honlap csődmentes utazást ígér 120 százalékos garanciával, mondván: a társaság úgy választja ki az utazásszervezőket, hogy csak a stabil pénzügyi hátterűekkel szerződnek, és ajánlataikért felelősséget is vállalnak. Így ha a náluk befizetett utazási szolgáltatás szervezője gazdasági csődöt jelentene, akkor a befizetett teljes részvételi díj 120 százalékát fizetik ki a pórul járt utasnak – áll az ajánlatban. A hirdetés utal arra is, hogy az internetes utaztató által kínált utak jóval olcsóbbak, mint azok a lehetőségek, amelyeket irodával rendelkező versenytársai kínálnak.
A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szerint ez azonban etikátlan, s felháborítóan rontja a többi magyar utazási vállalkozás hírnevét és versenyhelyzetét, ráadásul valótlan állításokat tartalmaz. – Azt nehezményezzük, hogy a honlapon szereplő szöveg alapján úgy tűnik, ha a fogyasztó nem a Traviát, hanem más irodát választ, akkor nincs biztonságban – magyarázta Molnár Gabriella elnök. Véleménye szerint ez a többi irodára nézve sértő, ráadásul semmibe veszi a szervezők által letett többmilliós vagyoni biztosítékokat, amit a törvény szerint valamennyi vállalkozásnak teljesítenie kell az utasok védelmében. – Nem is tudjuk, honnan vették, hogy ennyi utas járt pórul tavaly, ráadásul a biztosítók valamennyiüket kártalanították – közölte az elnök. A szövetség a közelmúltban emiatt „nekiment” a tagjai közé nem tartozó vállalkozásnak, és a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult vizsgálatot kérve.
Megerősítette ezt a GVH szóvivője is, Mihálovits András ugyanakkor jelezte: a konkrét vizsgálat még nem indult meg a vállalkozók sérelmei miatt. A szóvivő elmondta: a döntést befolyásolhatja majd a burkolt összehasonlító reklám piacra gyakorolt hatása, a fogyasztók esetleges megtévesztésének bizonyítása, valamint az, hogy milyen széles réteget érint a sérelmezett gyakorlat és több más tényező is. A hivatal konkrét döntése a minimum kilencvennapos eljárás során alakul majd ki, és ha bírság kiszabására kerül sor, akkor annak felső határa az internetes cég tavalyi nettó bevételének maximum tíz százaléka lehet. 2007-ben több más kereskedelmi és utaztató vállalkozás mellett egy irodát már megbüntetett a Gazdasági Versenyhivatal, mert programfüzeteiben azt állította, hogy a legalacsonyabb árakat alkalmazza a piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.