Botrányok után távozik a BKV-vezér

2008. 03. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megromlott egészségügyi állapotom miatt kértem a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. igazgatótanácsának elnökétől a felmentésemet – írta tegnapi közleményében Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója, aki szerint az őt és családját ért „támadásoknak” köszönheti többek között szívbetegségét. – Orvosi kezelés alatt állok több hete, néhány napja túlestem egy életmentő műtéten. Úgy érzem, belefáradtam, mondhatnám azt is, akik és amit akartak, elérték, félreállok – hangsúlyozta Antal, hozzátéve: a „tizennyolc éve minden esztendőben milliárdokkal alulfinanszírozott és átpolitizált közszolgálati cégnél munkámmal, vezetői elképzeléseimmel az utolsó utáni pillanatban elkezdődött a rendszerváltás”, ami rengeteg érdeket sértett.
A távozó vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a BKV tulajdonosainak elvárása volt, hogy nullszaldóssá tegyék a közlekedési céget, amely jelenleg is csaknem százmilliárd forintos adósságállománnyal és nyolcmilliárdos hiánnyal küszködik.
Ismeretes, Antalt 2006 decemberében, részben az ellenzék támogatásával a Fővárosi Közgyűlés Aba Botond leváltásával egy időben nevezte ki a BKV élére. Egy év alatt több száz fővel csökkentették a cégnél dolgozók számát, átalakítva a belső működést, azonban a vezérigazgató többször is konfliktusba keveredett a szakszervezetekkel, és az már múlt év végére kiderült: nem sikerült „konszolidálni” a társaságot, igaz, az ígéretek ellenére sem a Gyurcsány-kormány, sem a száz százalékig tulajdonos fővárosi önkormányzat nem adott egy fillérrel sem többet.
Az utóbbi hónapokat jellemző botránysorozat a tömegközlekedési tarifák jóval infláció fölötti emelésével kezdődött tavaly decemberben, majd kiszivárgott a terv a BKV-t a társadalom szinte minden részével konfliktusba keverő járatritkításról, amelyben csaknem 40 vonalat szüntetnének meg, és 300 járművet vonnának ki a forgalomból.
A cég, Antal Attila és fia is korrupciógyanúba keveredett a végül meghiúsult 4 milliárd forintos használtbusz-tenderben, majd kipattant a négyes metró beruházásához igénybe vett 3 milliárdos tanácsadói megbízás ügye, amelyben a vezérigazgató – tagadva ugyancsak gyanússá vált üzleti kapcsolatait – utólag elismerte tévedését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.