Dancs Gábor közlekedési tanácsnok nem állított le semmit, folytatódik a BKV Zrt. paraméterkönyve módosításának, a járatok csaknem kilencszázalékos ritkításának előkészítése – jelentette ki Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester, felülírva párttársa keddi bejelentését. Leszögezte: nemcsak a tanácsnok nem tehetett volna ilyen szerencsétlen nyilatkozatot, de szocialista helyettese, Hagyó Miklós sem ruházhatja át a feladatát. Mindezt a főpolgármester azzal magyarázta, hogy nagyon nehéz a politikusok dolga, akiknek népszerűtlen döntéseket is hozniuk kell. – A BKV nyolcmilliárd forintos hiányát el kell tüntetni, további tarifaemelés vagy hitelfelvétel nem lehetséges, és az úgynevezett paraméterkönyvet mindenképpen módosítani kell – fűzte hozzá.
Steiner Pál fővárosi szocialista frakcióvezető és Hagyó Miklós szerint Dancs Gábor félretájékoztatta a nyilvánosságot, és túllépte hatáskörét, sőt szembehelyezkedett a koalíciós vezetés álláspontjával. Az MSZP-s politikusok továbbra is kitartanak amellett, hogy csak együttműködésre és nem hatáskörátvételre kérték a tanácsnokot.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint elképesztő és a budapestiek érdekeivel ellentétes, az embereknek káros a járatritkítás, amely a sokáig titkolt, majd csak a kiszivárogtatás után nyilvánosságra hozott tervek szerint negyven járatot szüntetne meg, csaknem 300 buszt, villamost és trolit vonna ki a forgalomból. – Demszky Gábornak arra kell választ adnia mielőbb, hogy valójában ki vezeti a várost – utalt az ellenzéki politikus az egymással szöges ellentétben álló intézkedésekre, a kialakult vezetési válságra.
A hét végén Tóth Mihály (MSZP), Csepel polgármestere nevezte elfogadhatatlannak a járatritkítást, tegnap pedig Riz Levente XVII. kerületi fideszes polgármester kezdeményezésére hatszázezer budapesti nevében tiltakoztak a zömmel jobboldali vezetésű kerületek. Nagy Gábor Tamás budavári, Bús Balázs óbuda–békásmegyeri, Derce Tamás újpesti, Kovács Péter XVI. kerületi, Szabolcs Attila budafok–tétényi polgármester, valamint Kovács Róbert kőbányai és Lovas Pál hegyvidéki alpolgármester közösen szólította fel a főváros vezetését és a BKV-t, hogy álljanak el a járatritkítási és -megszüntetési tervektől. Ismeretes, több városrészben fontos buszjáratok tűnnének el, van, ahol tíz perc helyett félóránként közlekednének a járművek, és lesznek olyan viszonylatok, ahol az eddigi járat helyett csak többszöri átszállással juthatunk el úti célunkhoz.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint gyalázat, ha megvalósul a terv, amely nemcsak az autós közlekedésre ösztönzi a budapestieket, de kizár minden fejlesztést is. A civil szervezet számítása szerint a tömegközlekedés 3,5 milliárd forintos állami támogatástól és 2,5 milliárdos jegyárbevételtől eshet el.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?