Elsöpörhetik a budapestiek a BKV Zrt. emberellenes, városellenes, a közösségi közlekedést visszafejlesztő, az autósok számát növelő járatritkítási terveit, ha a fővárosiak közül minél többen részt vesznek a március 13-án csütörtökön, 15.30-kor a Budapesti Műszaki Egyetem Informatikai Épületében (XI., Magyar tudósok körútja 2., BME I. épület, B 017-es terem) tartandó társadalmi vitán – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte itt az alkalom, hogy az emberek véleményt nyilvánítsanak, és nemet mondjanak a csaknem negyven járat megszüntetését, 300 jármű forgalomból való kivonását, a külvárosi buszkapcsolatok leépítését javasló paraméterkönyvre, amelyet már a cég dolgozói, a szakszervezetek is elutasítottak.
Az ügyben több mint 400 ezer ember akaratát tolmácsoló budai fideszes polgármesterek egy héttel ezelőtt tegnapi dátummal megbeszélésre, egyeztetésre hívták Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármestert, aki maga helyett csupán egy levelet küldött azzal, hogy a témát „szakmai kérdésnek” tekinti, ezért a kérést Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettesnek továbbította. – Demszky udvariatlan, cinikus, a találkozó napján érkezett válasza jelzi, továbbra is lenézi a budapestieket – reagált a II. kerület fideszes polgármestere.
Ismeretes, Antal Attila, akinek a fizetését nemrég duplázták meg másfél millió forintra, „megromlott egészségügyi állapotára” hivatkozva kérte felmentését a hónapok óta tartó botránysorozat kellős közepén. A főpolgármester elismerte, hogy a százmilliárd forint körülire duzzadt adósságállományú cégnél már csaknem húszmilliárdos a működési hiány, annak ellenére, hogy alig egy éve nullszaldós működést ígértek. Mindeközben a botrányok közül még egyet sem tisztáztak. Egyelőre nincs felelőse a négymilliárd forintos korrupciógyanús busztendernek, az ismeretlen teljesítésű, csaknem hárommilliárdos, az AAM Kft.-vel kötött tanácsadói szerződéseknek, és a BKV dolgozói közül – hűtlen kezelés megalapozott gyanújával – többen feljelentést tettek a rendőrségen a jelenlegi vezérkar ellen, többek között az „extra válságkommunikációs szolgáltatás” címén kifizetett milliók miatt.
Bár a Fővárosi Közgyűlés még nem tárgyalt a busztender, illetve a volt vezérigazgató és fiának öszszeférhetetlenségi ügyében indított, részben elmarasztaló felügyelőbizottsági vizsgálatról, a Heti Válasz birtokába került az ügyben indított munkaügyi felügyeleti eljárás jelentése. A dokumentum cáfolja az érintettek minden korábbi tagadását: Antal Zsoltnak „a kft. területén történő munkavégzése 2006 decemberében az Utax Bt. megbízásából alkalmanként történt, majd 2006. december 29. után mint a POT Bt. beltagja látta el az Alfa Busz Kft.-vel megkötött megbízási szerződésben foglalt feladatokat”.
Nem sokáig tart már a jó idő, hirtelen érkezik a nagy lehűlés