Népítélet a BKV-s járatritkításról

A BKV ideiglenes vezetése folytatja a drasztikus járatritkítások előkészítését. Az ügyben holnap délután a Műegyetemen tartanak társadalmi vitát, és ha azon kellő számú tiltakozó vesz részt, a nép akár meghátrálásra is kényszerítheti a balliberális városvezetést.

2008. 03. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsöpörhetik a budapestiek a BKV Zrt. emberellenes, városellenes, a közösségi közlekedést visszafejlesztő, az autósok számát növelő járatritkítási terveit, ha a fővárosiak közül minél többen részt vesznek a március 13-án csütörtökön, 15.30-kor a Budapesti Műszaki Egyetem Informatikai Épületében (XI., Magyar tudósok körútja 2., BME I. épület, B 017-es terem) tartandó társadalmi vitán – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte itt az alkalom, hogy az emberek véleményt nyilvánítsanak, és nemet mondjanak a csaknem negyven járat megszüntetését, 300 jármű forgalomból való kivonását, a külvárosi buszkapcsolatok leépítését javasló paraméterkönyvre, amelyet már a cég dolgozói, a szakszervezetek is elutasítottak.
Az ügyben több mint 400 ezer ember akaratát tolmácsoló budai fideszes polgármesterek egy héttel ezelőtt tegnapi dátummal megbeszélésre, egyeztetésre hívták Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármestert, aki maga helyett csupán egy levelet küldött azzal, hogy a témát „szakmai kérdésnek” tekinti, ezért a kérést Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettesnek továbbította. – Demszky udvariatlan, cinikus, a találkozó napján érkezett válasza jelzi, továbbra is lenézi a budapestieket – reagált a II. kerület fideszes polgármestere.
Ismeretes, Antal Attila, akinek a fizetését nemrég duplázták meg másfél millió forintra, „megromlott egészségügyi állapotára” hivatkozva kérte felmentését a hónapok óta tartó botránysorozat kellős közepén. A főpolgármester elismerte, hogy a százmilliárd forint körülire duzzadt adósságállományú cégnél már csaknem húszmilliárdos a működési hiány, annak ellenére, hogy alig egy éve nullszaldós működést ígértek. Mindeközben a botrányok közül még egyet sem tisztáztak. Egyelőre nincs felelőse a négymilliárd forintos korrupciógyanús busztendernek, az ismeretlen teljesítésű, csaknem hárommilliárdos, az AAM Kft.-vel kötött tanácsadói szerződéseknek, és a BKV dolgozói közül – hűtlen kezelés megalapozott gyanújával – többen feljelentést tettek a rendőrségen a jelenlegi vezérkar ellen, többek között az „extra válságkommunikációs szolgáltatás” címén kifizetett milliók miatt.
Bár a Fővárosi Közgyűlés még nem tárgyalt a busztender, illetve a volt vezérigazgató és fiának öszszeférhetetlenségi ügyében indított, részben elmarasztaló felügyelőbizottsági vizsgálatról, a Heti Válasz birtokába került az ügyben indított munkaügyi felügyeleti eljárás jelentése. A dokumentum cáfolja az érintettek minden korábbi tagadását: Antal Zsoltnak „a kft. területén történő munkavégzése 2006 decemberében az Utax Bt. megbízásából alkalmanként történt, majd 2006. december 29. után mint a POT Bt. beltagja látta el az Alfa Busz Kft.-vel megkötött megbízási szerződésben foglalt feladatokat”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.