Pauk György hegedűművész, az Amadinda ütőegyüttes és Reményi Attila zeneszerző kapta az idei Bartók–Pásztory-díjakat. A kitüntetés, amelyet minden évben Bartók Béla születésnapján, március 25-én adnak át a Zeneakadémián, a magyar zenei élet legnagyobb elismerésének számít, mivel a díjazottakról kizárólag a szakma dönt. A Bartók Béla özvegye, Pásztory Ditta által alapított díjat olyan magyar anyanyelvű zeneszerzőknek és előadóművészeknek ítélheti a Zeneakadémia professzoraiból álló grémium, akik munkásságukkal hozzájárultak a művészet fejlődéséhez.
Batta András, a Zeneakadémia rektora úgy fogalmazott: régi adósságát törleszti az intézmény, amikor Pauk Györgynek adja át a díjat, hiszen a hegedűművész az elmúlt ötven évben a Bartók-interpretáció egyik legnagyobb alakja volt, a zeneszerző összes hegedűre írt művét játszotta szerte a világban, Bartók igazi nagyköveteként. Bár a díjat általában csak egy előadóművész és egy zeneszerző kapja, adott esetben kettő vagy akár három megosztott elismerést is odaítélhetnek az adott kategóriákban. Így történt ez az idén is, amikor Pauk György mellett az Amadinda ütőegyüttes munkásságát is Bartók–Pásztory-díjjal jutalmazták. Az ő méltatásukban Batta András azt hangsúlyozta, hogy miközben népszerűvé váltak, páratlanul sokat tettek a kortárs zenéért, és az UMZE Kamaraegyüttes munkájában is részt vesznek. A zeneszerzői kategóriában Reményi Attila vehette át a kitüntetést, aki Győrben él, alkot és tanít zeneszerzést a zeneművészeti szakközépiskolában. Reményi Attila kiemelte: Győrben több mint hatvan éve folyamatos a zeneszerzés-oktatás.
A Bartók–Pásztory-díjat 1984 óta adják át, az elmúlt huszonnégy év alatt többek között olyan elismert művészek és zeneszerzők kapták meg, mint Fischer Annie, Cziffra György, Solti György, Kocsis Zoltán, Schiff András és Marton Éva.
A betegek szeme láttára kellett újraéleszteni egy nőt a kecskeméti rendelőintézetben