Kicsi a különbség a bankok között

Munkatársunktól
2008. 06. 30. 17:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügyfelek közel fele elégedetlen a bankok tájékoztatásával – derült ki a Scale Research Bankindex kutatásából. A megkérdezettek alapvetően a kommunikáció személyességét és annak tanácsadó jellegét hiányolják, s 44 százalékuk kevesli az információ mennyiségét. Miután a bank által küldött egyenlegközlőkben és banki levelekben nem kapnak személyre szabott információt, változatlanul igénylik a bankfiókban kapott személyes tájékoztatást és a tanácsadói segítséget.
A magyar lakosság túlnyomó része általánosságban elégedett a bankjával, de az ügyfelek 6 százaléka úgy érzi, bankja teljesen elhanyagolja, ezért semmiképpen nem javasolná ismerősének ugyanazt a pénzintézetet.
– Elgondolkodtató lehet a bankok számára, hogy a leggyengébb teljesítményt a kutatás úgynevezett bankválasztás indexe kapta – nyilatkozta Nemes Csaba, a kutatást kifejlesztő és végző Scale Research ügyvezető partnere. A felmérésből kiderült: az ügyfelek teljesen tanácstalannak tűnnek, ha a bankok között kell választaniuk, mivel igazából nem tudják megkülönböztetni őket, s a termékek között sem tudnak különbséget tenni. A válaszadók 81 százaléka első helyen a legnagyobb pénzintézetek egyikét választja, másodlagos bankként viszont markánsan megjelennek a középmezőnyhöz tartozó bankok. Ez azt is jelenti, hogy az egyedi termékekkel, újszerű ajánlatokkal a középméretű bankoknak is érdemes próbálkozniuk, bár az is látszik, hogy az ügyfelek nem szívesen váltanak pénzintézetet: nem feltétlenül látják ennek előnyeit, miközben magát a váltást fáradságosnak gondolják.
Jól jellemzi a jelenlegi helyzetet, hogy míg az ügyfelek negyede semmit nem tud a megtakarítási lehetőségekről, addig a könnyen hozzáférhető hiteleket 93 százalékuk ismeri. Ugyanakkor a többségük nem érzékel lényegi különbséget sem az egyes bankok ajánlataiban, sem az ügyfélkezelés színvonalában. Csupán az emberek alig több mint egyharmadának döntését befolyásolja, hogy a szolgáltatást melyik pénzintézet kínálja.
A legnagyobb elégedettséget az úgynevezett termékválasztási index adta. Az esetek több mint kétharmadában az ügyfelek elégedettek voltak a termékről szóló tájékoztatással. Szintén az átlagost lényegesen meghaladó értéket kapott az a szolgáltatás és információ, amelyet a bankok a termékek értékesítését követően, a termékhasználat során nyújtanak ügyfeleiknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.