Az ügyfelek közel fele elégedetlen a bankok tájékoztatásával – derült ki a Scale Research Bankindex kutatásából. A megkérdezettek alapvetően a kommunikáció személyességét és annak tanácsadó jellegét hiányolják, s 44 százalékuk kevesli az információ mennyiségét. Miután a bank által küldött egyenlegközlőkben és banki levelekben nem kapnak személyre szabott információt, változatlanul igénylik a bankfiókban kapott személyes tájékoztatást és a tanácsadói segítséget.
A magyar lakosság túlnyomó része általánosságban elégedett a bankjával, de az ügyfelek 6 százaléka úgy érzi, bankja teljesen elhanyagolja, ezért semmiképpen nem javasolná ismerősének ugyanazt a pénzintézetet.
– Elgondolkodtató lehet a bankok számára, hogy a leggyengébb teljesítményt a kutatás úgynevezett bankválasztás indexe kapta – nyilatkozta Nemes Csaba, a kutatást kifejlesztő és végző Scale Research ügyvezető partnere. A felmérésből kiderült: az ügyfelek teljesen tanácstalannak tűnnek, ha a bankok között kell választaniuk, mivel igazából nem tudják megkülönböztetni őket, s a termékek között sem tudnak különbséget tenni. A válaszadók 81 százaléka első helyen a legnagyobb pénzintézetek egyikét választja, másodlagos bankként viszont markánsan megjelennek a középmezőnyhöz tartozó bankok. Ez azt is jelenti, hogy az egyedi termékekkel, újszerű ajánlatokkal a középméretű bankoknak is érdemes próbálkozniuk, bár az is látszik, hogy az ügyfelek nem szívesen váltanak pénzintézetet: nem feltétlenül látják ennek előnyeit, miközben magát a váltást fáradságosnak gondolják.
Jól jellemzi a jelenlegi helyzetet, hogy míg az ügyfelek negyede semmit nem tud a megtakarítási lehetőségekről, addig a könnyen hozzáférhető hiteleket 93 százalékuk ismeri. Ugyanakkor a többségük nem érzékel lényegi különbséget sem az egyes bankok ajánlataiban, sem az ügyfélkezelés színvonalában. Csupán az emberek alig több mint egyharmadának döntését befolyásolja, hogy a szolgáltatást melyik pénzintézet kínálja.
A legnagyobb elégedettséget az úgynevezett termékválasztási index adta. Az esetek több mint kétharmadában az ügyfelek elégedettek voltak a termékről szóló tájékoztatással. Szintén az átlagost lényegesen meghaladó értéket kapott az a szolgáltatás és információ, amelyet a bankok a termékek értékesítését követően, a termékhasználat során nyújtanak ügyfeleiknek.
Amerikai jelentés az emberi jogokról Magyarországon: nem voltak visszaélések
