Körülbelül hónapja röppent fel a hír, hogy egyes kártyás vásárlások során több pénzt emelnek le a vásárló számlájáról az esseni központú Deichmann cipőkereskedés magyarországi boltjaiban, mint amennyibe a portéka kerül. Mindez csak akkor derül ki, amikor a vevő kézhez kapja bankszámlakivonatát, az üzletekben ugyanis forintra pontosan állítják ki a számlát, illetve a bankkártyás vételnél is a pontos összeget hagyják jóvá.
A Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. március óta egy új, svájci eredetű POS-terminált kapcsolt tizennégy budapesti és huszonkét vidéki üzletében a pénztárgépekhez. Herr Mónika, a cég marketingvezetője a sajtónak korábban megerősítette, hogy jelenleg három bankkal vannak elszámolási problémáik, kettőnél azonban már kijavították a hibát, míg a harmadik is dolgozik annak felszámolásán. A marketingvezető közölte: akik bankszámlakivonatukon azt észlelik, hogy többletlevonás történt, és ezt jelzik a Deichmann ügyfélszolgálatánál, azok esetében a hiányt a társaság pótolja, emellett az érintettek egy kétezer forintos vásárlási utalványt is kapnak fájdalomdíjként, amit szintén a Deichmannban lehet levásárolni.
Szerettük volna megtudni, hogy a probléma még mindig fennáll-e, de megkeresésünkre a cég magyarországi üzletágának vezetője csupán egy, a német központban fogalmazott közleményt juttatott el lapunkhoz, hozzátéve, hogy a Deichmann utasítására ennél több információt nem adhatnak ki. A közleményben elismerik, hogy a valós végösszeghez, amit a bolti kasszák kiadnak, az elszámoló bankok indokolatlanul költségeket számítottak hozzá. A cég vizsgálatai során azt is megállapította, hogy egy banki szoftverhiba a problémák okozója. A Deichmann-nál emiatt azt tanácsolják a vevőknek, hogy ha hibás elszámolásra bukkannak, akkor a kártyakibocsátó banknál reklamáljanak.
Egy pórul járt magyar vásárló interneten keringő levelében az áll, hogy az extradíjak hátterében pénzváltási tételt kell keresni. Vagyis az új külföldi bank devizában veszi le a kártyáról az áru ellenértékét, és egész egyszerűen az ügyféllel fizetteti meg az átváltási költségeket. A gondokat okozó új eszközt ráadásul az anyaország mind a tizenhat országban lévő üzleteiben bevezették. Az ügyben nálunk már vizsgálódik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is, határozatot azonban még nem hoztak. Szakértők szerint ugyanakkor eleve nem szabadna olyan programokat működtetni, amelyek az ügyfelet máshogyan tájékoztatják a vásárlás során, és máshogyan akkor, amikor kézhez kapja számlakivonatát. Az mindenestre elvárható lenne a cégtől, hogy a vevőit előre tájékoztatja a várható kellemetlenségekről, és nem utólag magyarázza a bizonyítványát – vélik a fogyasztóvédők.
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek