Miért szorít a cipő?

Esetenként száz-kétszáz forinttal többet számláz a cipő fogyasztói áránál a német Deichmann üzletek terminálja a magyarországi bankkártyás ügyfeleknek. A cég banki hibára hivatkozik, de a vásárlók kárpótlását vállalja.

2008. 06. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Körülbelül hónapja röppent fel a hír, hogy egyes kártyás vásárlások során több pénzt emelnek le a vásárló számlájáról az esseni központú Deichmann cipőkereskedés magyarországi boltjaiban, mint amennyibe a portéka kerül. Mindez csak akkor derül ki, amikor a vevő kézhez kapja bankszámlakivonatát, az üzletekben ugyanis forintra pontosan állítják ki a számlát, illetve a bankkártyás vételnél is a pontos összeget hagyják jóvá.
A Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. március óta egy új, svájci eredetű POS-terminált kapcsolt tizennégy budapesti és huszonkét vidéki üzletében a pénztárgépekhez. Herr Mónika, a cég marketingvezetője a sajtónak korábban megerősítette, hogy jelenleg három bankkal vannak elszámolási problémáik, kettőnél azonban már kijavították a hibát, míg a harmadik is dolgozik annak felszámolásán. A marketingvezető közölte: akik bankszámlakivonatukon azt észlelik, hogy többletlevonás történt, és ezt jelzik a Deichmann ügyfélszolgálatánál, azok esetében a hiányt a társaság pótolja, emellett az érintettek egy kétezer forintos vásárlási utalványt is kapnak fájdalomdíjként, amit szintén a Deichmannban lehet levásárolni.
Szerettük volna megtudni, hogy a probléma még mindig fennáll-e, de megkeresésünkre a cég magyarországi üzletágának vezetője csupán egy, a német központban fogalmazott közleményt juttatott el lapunkhoz, hozzátéve, hogy a Deichmann utasítására ennél több információt nem adhatnak ki. A közleményben elismerik, hogy a valós végösszeghez, amit a bolti kasszák kiadnak, az elszámoló bankok indokolatlanul költségeket számítottak hozzá. A cég vizsgálatai során azt is megállapította, hogy egy banki szoftverhiba a problémák okozója. A Deichmann-nál emiatt azt tanácsolják a vevőknek, hogy ha hibás elszámolásra bukkannak, akkor a kártyakibocsátó banknál reklamáljanak.
Egy pórul járt magyar vásárló interneten keringő levelében az áll, hogy az extradíjak hátterében pénzváltási tételt kell keresni. Vagyis az új külföldi bank devizában veszi le a kártyáról az áru ellenértékét, és egész egyszerűen az ügyféllel fizetteti meg az átváltási költségeket. A gondokat okozó új eszközt ráadásul az anyaország mind a tizenhat országban lévő üzleteiben bevezették. Az ügyben nálunk már vizsgálódik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is, határozatot azonban még nem hoztak. Szakértők szerint ugyanakkor eleve nem szabadna olyan programokat működtetni, amelyek az ügyfelet máshogyan tájékoztatják a vásárlás során, és máshogyan akkor, amikor kézhez kapja számlakivonatát. Az mindenestre elvárható lenne a cégtől, hogy a vevőit előre tájékoztatja a várható kellemetlenségekről, és nem utólag magyarázza a bizonyítványát – vélik a fogyasztóvédők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.