Szabályozási, elszámolási, nyilvántartási hiányosságok, szabálytalanságok merültek fel a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. Opel Frontera gépjárművének tankolásával kapcsolatban, azonban bűncselekmény megvalósulása kizárható volt – áll a Fővárosi Bíróság 2008. április 10-én hozott jogerős végzésében, amely jóváhagyta azt az elsőfokú végzést, amely kimondta: Fejes Henrik állításai valósak voltak. A dokumentumok hivatkoznak arra, hogy a nyilvántartások hiányossága, illetve nem vezetése miatt nem lehetett megállapítani, valójában ki és mikor használta, mennyiért tankolhatta meg a cég 1999-ben vásárolt terepjáróját.
Az FKF Zrt. 2004 novemberében rendes felmondással eltávolított energetikusa 2006. május 22-én hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett a Központi Nyomozó Ügyészségen, egyben sajtótájékoztatón állította: visszaélések történtek az Opel terepjáró üzemeltetésével összefüggésben. – A fővárosi társaságnál megszüntették a készpénzes tankolást, 10-15 gépjármű rendszámra szóló üzemanyagkártyát kapott. Szóbeli utasítást kaptam hivatali felettesemtől, hogy úgy oldjam meg a számlák kiváltását, hogy az Opel Fronterához kiadott, a rendszám helyett OPEN 1 felirattal ellátott kártyával más gépjárművek is tankolhassanak – jelentette be akkor Fejes, hozzátéve, a terepjáró 2000-ben 300 kilométeren 4339 liter benzint fogyasztott.
Az ügy politikai hátterét az adta, hogy Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármesterről már korábban kiderült: naponta 4500 forintért, ugyancsak a közterület-fenntartótól a hivatal által bérelt Volkswagen Touareg luxusterepjáró és a szolgálati Audija mellett az Opelt is használta, amelyért személyesen 156 ezer forintot, az akkori piaci ár felét fizette havonta. A Fronterának szerepe volt még a főpolgármester 2004-es horvátországi afférjánál, amikor az elromlott autó váltójának megjavítására az FKF szakemberei utaztak Isztriára, Demszky nyaralójához. Az elképesztő díjakon és a történteken felháborodva a fővárosi ellenzék vizsgálatot követelt, de az MSZP–SZDSZ-es koalíció nem támogatta azt.
Fejes Henrik előtt utólag világosodott meg minden, ugyanis a 2002-es sorozatos üzemanyag-lopási ügy nyomán a visszaéléseket először közvetlen felettesének, a műszaki vezérigazgató-helyettesnek jelezte. Ezután távolították el. Nem sokkal később – már munkanélküliként – Hajdu Györgynek, cége akkori vezérigazgatójának is írt, hogy hallgassa meg őt. A válasz az volt, hogy „az ön meghallgatása majd a bíróságon fog megtörténni.”
Fejes ma is pereskedik a munkaügyi bíróságon, de már 2005-ben kapott egy levelet a cégnél dolgozó „jóakarójától”, hogy őt valójában a Demszky-ügy miatt távolították el, ezért távozása után is „tönkre kell tenni, ki kell nyírni”. – Ezért indítottak ellenem büntetőeljárást rágalmazás vétségével, ám mint azt a bíróság, nekem igazat adva, leszögezte: miután a közpénzekkel gazdálkodás törvényessége össztársadalmi érdek, a törvényeknek nem megfelelő gazdálkodás nyilvánosságra hozatalát a közérdek nemcsak indokolja, de szükségessé is teszi. A jogerős ítélet végül az elrendelt valóságbizonyítás alapján mentett fel – fűzte hozzá.
A Központi Nyomozó Ügyészség a nyomozást megszüntető 2007. május 18-án hozott határozatában többek között leszögezte, hogy az FKF Zrt.-nél fennállt szabálytalanság lehetővé tette, hogy az OPEN 1 feliratú kártyát bárki használhassa, nyilvántartást, üzemanyag-elszámolást, menetlevelet 2006-ig nem is kellett vezetni, azt a feljelentésig nem írta elő a cég szabályzata. – Adatok hiányában konkrét kötelességszegéshez, visszaéléshez ok-okozati összefüggéssel köthető, számszerűsíthető kár vagy vagyoni hátrány sem az FKF Zrt.-nél, sem a Főpolgármesteri Hivatalnál nem mutatható ki – szó szerint ez áll a határozatban, amelyben az is olvasható: „A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. egyszemélyes részvénytársaság, amelynek tulajdonosa a Demszky Gábor főpolgármester által képviselt Budapest Főváros Önkormányzata.”
Dr. Hegedűs Barbara veszi át a Dömötör Csaba parlamenti mandátumát