Még nem vezetett eredményre a szakértői vizsgálat, és most már időpontot sem jelölt ki a MÁV annak közzétételére, hogy mi okozhatta a két héttel ezelőtt Szakály és Hőgyész között kisiklott vonat balesetét. A vasúttársaság tegnapra ígérte, hogy magyarázattal szolgál a történtekről. Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke lapunknak elmondta, hogy a biztonsági igazgatóság nem zárta le a vizsgálatot, újabb szakértőket kértek fel együttműködésre. Kérdésünkre, hogy mit kell még feltárnia az újabb szakvéleményeknek, Kavalecz azt a választ adta: nem tudja. Így nem szolgált olyan fontos részinformációkkal sem, hogy mennyibe került a mentés, a helyreállítás, illetve mennyire biztonságos az adott pályaszakasz a rekonstrukció után. A sajtófőnök munkaidőn kívül nem állt rendelkezésünkre.
Ismeretes, két héttel ezelőtt kisiklott a Kaposvárról Budapestre tartó gyorsvonat Szakály és Hőgyész állomások között. A balesetben tizenketten – néhányan súlyosan – megsérültek. Az elsődleges szakértői vélemények szerint a szerencsétlenséget az okozta, hogy a nagy melegben deformálódtak a sínek, ezért a szerelvény lefutott róluk. Később szóba került, hogy akár a balesetet szenvedett, akár egy másik vonat műszaki hibája is megrongálhatta a pályaszakaszt. A különböző találgatásoknak a MÁV azzal vetett véget, hogy a múlt hét elejétől – a vizsgálatra hivatkozva – nem adott ki nyilatkozatot. Gáspár Ildikó, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese közölte: a nyomozás folyik, a jövő héten várható eredmény.
Az érintett pályaszakasz mocsaras, tőzeglápos területen fekszik, ezért állandó hibái vannak.
A MÁV adatai szerint a vasút teljes, 8769 kilométeres vonalhálózatából 3356 kilométeren van állandó sebességkorlátozás. Elenyésző hányadát a terepviszonyok, döntő részét a vasútvonalak műszaki állapota indokolja.
Az amerikai vámokra meglepő választ adott egy ország
