Tovább vizsgálják a vonatbaleset okát

Nincs még eredménye sem a szakértői vizsgálatnak, sem a rendőrségi nyomozásnak, amelyekben a két héttel ezelőtti vonatbaleset okait vizsgálják. A vasúti pályák műszaki állapota miatt a teljes hálózatnak csaknem a felén sebességkorlátozás van érvényben.

Csibra Tibor
2008. 08. 26. 13:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még nem vezetett eredményre a szakértői vizsgálat, és most már időpontot sem jelölt ki a MÁV annak közzétételére, hogy mi okozhatta a két héttel ezelőtt Szakály és Hőgyész között kisiklott vonat balesetét. A vasúttársaság tegnapra ígérte, hogy magyarázattal szolgál a történtekről. Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke lapunknak elmondta, hogy a biztonsági igazgatóság nem zárta le a vizsgálatot, újabb szakértőket kértek fel együttműködésre. Kérdésünkre, hogy mit kell még feltárnia az újabb szakvéleményeknek, Kavalecz azt a választ adta: nem tudja. Így nem szolgált olyan fontos részinformációkkal sem, hogy mennyibe került a mentés, a helyreállítás, illetve mennyire biztonságos az adott pályaszakasz a rekonstrukció után. A sajtófőnök munkaidőn kívül nem állt rendelkezésünkre.
Ismeretes, két héttel ezelőtt kisiklott a Kaposvárról Budapestre tartó gyorsvonat Szakály és Hőgyész állomások között. A balesetben tizenketten – néhányan súlyosan – megsérültek. Az elsődleges szakértői vélemények szerint a szerencsétlenséget az okozta, hogy a nagy melegben deformálódtak a sínek, ezért a szerelvény lefutott róluk. Később szóba került, hogy akár a balesetet szenvedett, akár egy másik vonat műszaki hibája is megrongálhatta a pályaszakaszt. A különböző találgatásoknak a MÁV azzal vetett véget, hogy a múlt hét elejétől – a vizsgálatra hivatkozva – nem adott ki nyilatkozatot. Gáspár Ildikó, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese közölte: a nyomozás folyik, a jövő héten várható eredmény.
Az érintett pályaszakasz mocsaras, tőzeglápos területen fekszik, ezért állandó hibái vannak.
A MÁV adatai szerint a vasút teljes, 8769 kilométeres vonalhálózatából 3356 kilométeren van állandó sebességkorlátozás. Elenyésző hányadát a terepviszonyok, döntő részét a vasútvonalak műszaki állapota indokolja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.