Bírálat a melegplakát miatt

Rosszallotta állásfoglalásában az ombudsman, hogy júniusban Budapesten és az interneten kisgyermekek fotóit tartalmazó plakátokkal reklámozták a melegjogi aktivisták a homoszexuálisok úgymond kétséges megítélésű felvonulását.

Joó István
2008. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semmi sem mentheti fel többé az évente nyári budapesti melegfesztivált szervező Szivárvány Misszió Alapítványt és a BBDO reklámügynökséget, amiért három-öt éves gyermekek érdekeit veszélyeztették. A plakátok arra agitálták a lakosságot, hogy legyenek résztvevői a homoszexuális aktivisták júliusi fesztiváljának és „méltóságmenetének”, a toborzószövegeket bájos kisgyermekek szájába adták. Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa tegnap hivatali közleményben tudatta: az ombudsman lezárta a vizsgálatot a plakátok ügyében. A dokumentum rögzíti: „nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a reklámozott fesztivál megítélése kétséges, és a gyermekek korukból adódóan nem képesek önálló vélemény kialakítására szexuális szokásokkal, identitással kapcsolatos kérdésekben. Ez a megállapítás nem csupán az érintettekre, hanem a környezetükben lévő gyermekekre is igaz, így elképzelhető, hogy a plakátokon szereplő gyermekeket sérelmek érik, például iskolatársaik részéről.” Az Országgyűlési Biztos Hivatala azt is tudtul adja: a gyermek képmásának felvétele és plakátokon való szerepeltetése adatkezelés, melyhez a hozzájárulást ugyan cselekvőképtelen kiskorú esetében a törvényes képviselő (szülő) adhatja meg, ám érdekellentét esetén a gyámhatóság közreműködésére is szükség van.
Érdemes fölidézni: a július eleji homoszexuális-felvonulás az azt megelőző hetekben éppen azzal került a közérdeklődés fókuszába, hogy megjelentek a normalitást lábbal tipró plakátok. Szerepet játszhattak az ellentüntetés elfajulásában is, amely ürügyet szolgáltatott a gyenge legitimációjú Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek a Magyar Charta mozgalom meghirdetésére. Provokatív volt már a BBRO reklámügynökség megnyilatkozása is a Hírszerző.hu-n. Plakátkészítőjük azzal indokolta a gyermekek szerepeltetését, hogy ezzel a társadalmi toleranciát akarták elősegíteni, hiszen – idézzük – „a gyerekekre még nem úgy néznek, hogy buzi”. A plakátok ellen korábban tiltakozó Kereszténydemokrata Néppárt az ombudsmani állásfoglalás hírére – Rétvári Bence honatya aláírásával – közleményben fejezte ki megnyugvását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.