A hagyományok megőrzését és az újítás egységét nevezte jó iránynak a magyar oktatásügy előtt álló kérdések megoldására Hiller István. A szakminiszter a VII. nevelésügyi kongresszuson azt mondta, válaszút előtt állunk, s a helyes megoldás nemzedékek életét határozza majd meg, a kérdés azonban nem egyszerűsíthető le porosz vagy angolszász oktatási mintára. A miniszter közölte, hogy az Új tudás program végrehajtása megkezdődött, s ebben kiemelt szerepet kap a tehetséggondozás és az iskolafelújítás. – Jó iskola azonban nincs jó pedagógus nélkül, ezért a következő évi költségvetés már tartalmazza azokat a tételeket, amelyek a pedagóguspálya presztízsének emelését szolgálják – állította Hiller. A pedagógusbérekről is szólva, Kiss Péter kancelláriaminiszter úgy fogalmazott: ma Magyarországon 400 ezer forintot keres átlagosan egy diplomás.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint azok az oktatáspolitikai elvek, amelyek az Új tudás programban vannak, támogatandók, de az ezt részletező lépések komolyan átgondolandók. Kerpen Gábor példaként említette, hogy nem lehet a kistelepüléseken az iskolák önállóságának megszüntetésével, bezárásával integrációs oktatást és esélyegyenlőséget megvalósítani. – Pedagógusok ezreinek elbocsátásával az oktatás minőségét nemhogy javítani, de fenntartani sem lehet – mondta.
Gyökeres Viktor gúnynevet kapott Angliában, így vezetné csúcsra az Arsenalt
