Kézi vezérlésű bábot, bohócot, válságkezelő csődgondnokot, feldaraboló privatizátort vagy megújulást hozó cégvezetőt ültettek-e a BKV Zrt. élére? – lapunk kérdésére egyetlenegy budapesti közszereplő sem tudott határozott választ adni azután, hogy tegnap a fővárosi gazdasági bizottság MSZP–SZDSZ–MDF-es többsége 2008. szeptember 1-jétől öt évre Kocsis Istvánt a közlekedési társaság vezérigazgatójává választotta meg. A Magyar Villamos Művek Gyurcsány-kormány által eltávolított vezetőjének a BKV-t érintő szakmai elképzeléseit még csak egy szűk kör ismerheti, azonban Somlyódi Csaba, a döntést hozó bizottság MSZP-s elnöke közölte: a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága arról határozott, hogy a vezérigazgató-helyettesek, valamint a tanácsadók kinevezése és felmentése ezután az igazgatóság jogköre legyen. Úgy tudjuk, a BKV alapító okiratának ez irányú módosításáról ma dönt a Fővárosi Közgyűlés. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint ha ez megtörténik, akkor Kocsis István, akit egyébként az ellenzék is jó szakembernek tart, kiszolgáltatottá válik. – Ha ezek után is elfogadja a pozíciót, akkor saját maga teszi kockára szakmai és emberi tekintélyét. A városvezetésről pedig egyértelműen bebizonyosodik, hogy a csőd szélén táncoló BKV élére valójában nem vezérigazgatót, hanem bohócot akart – mondta.
Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester és MSZP-s helyettese, Hagyó Miklós szinte szóról szóra megismételték azokat az ígéreteket, amelyeket 2006 végén a vezérigazgatói székből leváltott Aba Botondot követő Antal Attila kinevezésekor mondtak. Közleményük szerint olyan szolgáltatócég létrehozását várják, amely utasbarát, fejlődőképes és finanszírozható szolgáltatást nyújt. – Kocsis a vállalati reorganizációban, válságkezelésben és stratégiai átalakításban szerzett ismeretei, vezetői tapasztalata, elkötelezett közszolgálati szemlélete a garancia arra, hogy a BKV képes lesz a megújulásra – szögezték le.
A munkáltatói jogok részleges elvonására lapunk kérdésére Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója azt a választ adta, hogy ez a gyakorlat sok más cégnél, így a MÁV-nál is.
Lapunk információi szerint azonban a háttérben a balliberális koalíció belső háborúja, a kormányzati körökből kiszivárgott, a közlekedési cég úgynevezett feldarabolós privatizációjának terve, illetve az áll, hogy a területért felelős Hagyó Miklós így szeretné bebiztosítani, hogy „emberei” a cégnél maradhassanak. Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottsági tagja szerint elsősorban a volt székesfehérvári MSZP-s képviselő, Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes, illetve a cég eddigi megbízott vezetője, Balog Zsolt érintethetetlenségét akarják így bebetonozni, politikai alku keretében. John Emese, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője közölte: erről nem nyilatkozik.
Ismert, a közlekedési társaság új vezetőjéről a Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint a gazdasági bizottság dönthet, azonban korábban már Steiner Pál MSZP-s frakcióvezető kezdeményezte: ez ügyben a közgyűlés döntsön. Eredetileg a gazdasági bizottságnak július végéig kellett volna kineveznie az új vezérigazgatót. Összesen tizennégyen nyújtottak be pályázatot, a testület vita nélkül 30 nappal meghosszabbította az eredményhirdetést.
Nagy Márton alaposan helyretette a rémhíreket és hazugságokat terjesztő Magyar Pétert