Kocsis lett a BKV Zrt. vezére

Még közvetlen munkatársait, helyetteseit és tanácsadóit sem nevezheti ki Kocsis István, a Magyar Villamos Művek Gyurcsány-kormány által eltávolított vezérigazgatója, akit a fővárosi gazdasági bizottság balliberális többsége tegnap választott meg a BKV Zrt. élére. Miközben a városvezetés évtizedes jelszavakkal ígér finanszírozható, fejlődő és utasbarát tömegközlekedést, az ellenzék attól tart: folytatódhat a BKV kézi vezérlése, a közszolgáltatások leépítése.

2008. 09. 07. 12:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kézi vezérlésű bábot, bohócot, válságkezelő csődgondnokot, feldaraboló privatizátort vagy megújulást hozó cégvezetőt ültettek-e a BKV Zrt. élére? – lapunk kérdésére egyetlenegy budapesti közszereplő sem tudott határozott választ adni azután, hogy tegnap a fővárosi gazdasági bizottság MSZP–SZDSZ–MDF-es többsége 2008. szeptember 1-jétől öt évre Kocsis Istvánt a közlekedési társaság vezérigazgatójává választotta meg. A Magyar Villamos Művek Gyurcsány-kormány által eltávolított vezetőjének a BKV-t érintő szakmai elképzeléseit még csak egy szűk kör ismerheti, azonban Somlyódi Csaba, a döntést hozó bizottság MSZP-s elnöke közölte: a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága arról határozott, hogy a vezérigazgató-helyettesek, valamint a tanácsadók kinevezése és felmentése ezután az igazgatóság jogköre legyen. Úgy tudjuk, a BKV alapító okiratának ez irányú módosításáról ma dönt a Fővárosi Közgyűlés. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint ha ez megtörténik, akkor Kocsis István, akit egyébként az ellenzék is jó szakembernek tart, kiszolgáltatottá válik. – Ha ezek után is elfogadja a pozíciót, akkor saját maga teszi kockára szakmai és emberi tekintélyét. A városvezetésről pedig egyértelműen bebizonyosodik, hogy a csőd szélén táncoló BKV élére valójában nem vezérigazgatót, hanem bohócot akart – mondta.
Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester és MSZP-s helyettese, Hagyó Miklós szinte szóról szóra megismételték azokat az ígéreteket, amelyeket 2006 végén a vezérigazgatói székből leváltott Aba Botondot követő Antal Attila kinevezésekor mondtak. Közleményük szerint olyan szolgáltatócég létrehozását várják, amely utasbarát, fejlődőképes és finanszírozható szolgáltatást nyújt. – Kocsis a vállalati reorganizációban, válságkezelésben és stratégiai átalakításban szerzett ismeretei, vezetői tapasztalata, elkötelezett közszolgálati szemlélete a garancia arra, hogy a BKV képes lesz a megújulásra – szögezték le.
A munkáltatói jogok részleges elvonására lapunk kérdésére Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója azt a választ adta, hogy ez a gyakorlat sok más cégnél, így a MÁV-nál is.
Lapunk információi szerint azonban a háttérben a balliberális koalíció belső háborúja, a kormányzati körökből kiszivárgott, a közlekedési cég úgynevezett feldarabolós privatizációjának terve, illetve az áll, hogy a területért felelős Hagyó Miklós így szeretné bebiztosítani, hogy „emberei” a cégnél maradhassanak. Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottsági tagja szerint elsősorban a volt székesfehérvári MSZP-s képviselő, Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes, illetve a cég eddigi megbízott vezetője, Balog Zsolt érintethetetlenségét akarják így bebetonozni, politikai alku keretében. John Emese, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője közölte: erről nem nyilatkozik.
Ismert, a közlekedési társaság új vezetőjéről a Fővárosi Közgyűlés rendelete szerint a gazdasági bizottság dönthet, azonban korábban már Steiner Pál MSZP-s frakcióvezető kezdeményezte: ez ügyben a közgyűlés döntsön. Eredetileg a gazdasági bizottságnak július végéig kellett volna kineveznie az új vezérigazgatót. Összesen tizennégyen nyújtottak be pályázatot, a testület vita nélkül 30 nappal meghosszabbította az eredményhirdetést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.