Továbbra sem tudni, ki a felelős a 4-es metró beruházásának folyamatos botrányaiért, a milliárdokért szerződtetett tanácsadókért, a jelentős késésekért és a költségnövekedésekért – jelentette ki Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés ülésén. Bár a metróépítésről tartott legújabb beszámoló még csak említést sem tett a Szent Gellért téren zajló, majd hatóság által leállított jogsértő alagútfúrásról, a kivitelező törvénysértő tevékenységéről, az év eleje óta ismert Fővám téri problémákról, a DBR Metró Projektigazgatóság a nyáron csillagászati öszszegért szerződtetett főmérnöke, Klados Gusztáv kimerítő műszaki előadásban mutatta be az elmúlt hetekben történtek hátterét. Közölte: abban bízik, hogy a Banco konzorcium lépései nem veszélyeztetik majd az immár 520 milliárdosra becsült beruházás brüsszeli támogatását. Demszky Gábor meglepő kijelentéséből ugyanakkor kiderült: ő már tavaly novemberben tudta, hogy a Szent Gellért téren leállnak a fúrópajzsok. A főpolgármester – aki ismereteit ez idáig nem osztotta meg a közvéleménnyel – ismét politikai támadásnak minősítette az ellenzék kérdéseit, azonban azok közül a legfontosabbakat válasz nélkül hagyta. A közgyűlés balliberális többsége pedig leszavazta Tarlós István előterjesztését, hogy ebben a formában ne fogadják el ezt a beszámolót.
A meglepő fordulatokban és olykor trágár kifejezéseket sem mellőző felszólalásokban nem szűkölködő tanácskozás elején a városvezetés nevében Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es és Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes visszavonta azt a helyszínen kiosztott előterjesztést, amely a BKV Zrt. alapító okiratának módosításával gyakorlatilag elvonta volna a cég újonnan kinevezett vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak munkáltatói jogkörét. A fővárosi képviselők tegnapi tanácskozásán Hagyó Miklóst még a koalíciós képviselők is leszavazták. Az MSZP-s politikus Tarlós István kérdésére az úgynevezett BKV-s titokszobában őrzött dokumentumok egy részéről, Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes az ellenzék lejáratásáról értekező leveléről azt állította, hogy nem léteznek. Ezt azonban az ellenzék mellett több MSZP-s és SZDSZ-es képviselő sem hitte el.
Kisebb fordulat történt az úgynevezett fővárosi ingatlancsere-botrány ügyében, amelyben a 6-os busz óbudai, Bogdáni úti végállomását elcserélték a kelenföldi városközpont csaknem 11 hektáros területére és két Ráday utcai telekre. Az eredeti értékbecsléshez képest a Magyar Ingatlanszövetség szakvéleményéből a nyáron kiderült, hogy az óbudai területhez egy évekkel ezelőtti fővárosi mulasztás és egy legfelsőbb bírósági ítélet nyomán hozzájutó Estivo Kft. ingatlanáért kétszer annyit érő tulajdonhoz jutott. – Valójában egy 270 millió forint értékű területért 2,1 milliárdnyi vagyont herdálna el az önkormányzat – jelentette ki György István (Fidesz), akinek a korábbi határozat visszavonásáról benyújtott javaslatát ugyan elutasította a többség, azonban a városvezetés kezdeményezésére meghosszabbították a szerződés aláírási határidejét, ugyanis a buszvégállomás elköltöztetésére ajánlatot küldött a közeli bevásárlóközpont.
Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép a köd miatt Budapesten