Metróbotrány: megválaszolatlan kérdések

Nem kapott választ az ellenzék a 4-es metró több mint ötszázhúszmilliárd forintos beruházásának botrányos ügyeiről a Fővárosi Közgyűlés tegnapi tanácskozásán. A balliberális városvezetés meglepetésre bejelentette: a BKV menedzsmentjének eddigi szándékai ellenére mégsem vonják el a közlekedési társaság új vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak munkáltatói jogkörét.

2008. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra sem tudni, ki a felelős a 4-es metró beruházásának folyamatos botrányaiért, a milliárdokért szerződtetett tanácsadókért, a jelentős késésekért és a költségnövekedésekért – jelentette ki Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés ülésén. Bár a metróépítésről tartott legújabb beszámoló még csak említést sem tett a Szent Gellért téren zajló, majd hatóság által leállított jogsértő alagútfúrásról, a kivitelező törvénysértő tevékenységéről, az év eleje óta ismert Fővám téri problémákról, a DBR Metró Projektigazgatóság a nyáron csillagászati öszszegért szerződtetett főmérnöke, Klados Gusztáv kimerítő műszaki előadásban mutatta be az elmúlt hetekben történtek hátterét. Közölte: abban bízik, hogy a Banco konzorcium lépései nem veszélyeztetik majd az immár 520 milliárdosra becsült beruházás brüsszeli támogatását. Demszky Gábor meglepő kijelentéséből ugyanakkor kiderült: ő már tavaly novemberben tudta, hogy a Szent Gellért téren leállnak a fúrópajzsok. A főpolgármester – aki ismereteit ez idáig nem osztotta meg a közvéleménnyel – ismét politikai támadásnak minősítette az ellenzék kérdéseit, azonban azok közül a legfontosabbakat válasz nélkül hagyta. A közgyűlés balliberális többsége pedig leszavazta Tarlós István előterjesztését, hogy ebben a formában ne fogadják el ezt a beszámolót.
A meglepő fordulatokban és olykor trágár kifejezéseket sem mellőző felszólalásokban nem szűkölködő tanácskozás elején a városvezetés nevében Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es és Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes visszavonta azt a helyszínen kiosztott előterjesztést, amely a BKV Zrt. alapító okiratának módosításával gyakorlatilag elvonta volna a cég újonnan kinevezett vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak munkáltatói jogkörét. A fővárosi képviselők tegnapi tanácskozásán Hagyó Miklóst még a koalíciós képviselők is leszavazták. Az MSZP-s politikus Tarlós István kérdésére az úgynevezett BKV-s titokszobában őrzött dokumentumok egy részéről, Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes az ellenzék lejáratásáról értekező leveléről azt állította, hogy nem léteznek. Ezt azonban az ellenzék mellett több MSZP-s és SZDSZ-es képviselő sem hitte el.
Kisebb fordulat történt az úgynevezett fővárosi ingatlancsere-botrány ügyében, amelyben a 6-os busz óbudai, Bogdáni úti végállomását elcserélték a kelenföldi városközpont csaknem 11 hektáros területére és két Ráday utcai telekre. Az eredeti értékbecsléshez képest a Magyar Ingatlanszövetség szakvéleményéből a nyáron kiderült, hogy az óbudai területhez egy évekkel ezelőtti fővárosi mulasztás és egy legfelsőbb bírósági ítélet nyomán hozzájutó Estivo Kft. ingatlanáért kétszer annyit érő tulajdonhoz jutott. – Valójában egy 270 millió forint értékű területért 2,1 milliárdnyi vagyont herdálna el az önkormányzat – jelentette ki György István (Fidesz), akinek a korábbi határozat visszavonásáról benyújtott javaslatát ugyan elutasította a többség, azonban a városvezetés kezdeményezésére meghosszabbították a szerződés aláírási határidejét, ugyanis a buszvégállomás elköltöztetésére ajánlatot küldött a közeli bevásárlóközpont.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.