Most már a nagy halak is aggódnak

2008. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Romlott a magyarországi nagyvállalatok üzleti bizalma, az Ecostat tegnapi jelentése szerint a top 100 cégek konjuktúraindexe 2008 augusztusában 85,2 százalékos lett, ami az előző hónapokhoz képest csökkenést jelent.
Az exportorientált hazai nagyvállalatok visszajelzései szerint a termelésük 48 százalékuknál nem változott az elmúlt három hónapban, 32 százalékuk fokozta teljesítményét, egyötödüknél viszont csökkenés jelentkezett. A következő fél évre ugyanakkor borúlátóbbak a nagyok: a termelés alapvető feltételeiben ugyanis számítanak a negatív tendenciák erősödésére. A cégek ráadásul úgy látják, az értékesítési lehetőségeik szűküléséből eredő nehézségeken nem segít a gyenge belső kereslet, az erős forint pedig kifejezetten nehezíti a fejlődést. Így a csúcscégek álláspontja az, hogy egyértelműen a gyenge magyarországi piac és az elvonások magas szintje mérsékli az eredményeket.
Az Ecostat megjegyzi: a nagyvállatok 13 százaléka tart attól, hogy határokon belül romlik a piacképessége, míg a szakemberellátásra vonatkozó előrejelzések több hónapja nem változnak – a nagyvállalatok 33-35 százaléka a munkaerő-piaci feszültségek fokozódásával számol a következő fél évben.
A hazai nagyvállalatok visszafogott üzleti előrejelzései alapvetően a külső gazdasági környezetben érzékelhető nehézségekre, az értékesítési lehetőségek zsugorodására utalnak – írja jelentésében az Ecostat. Nemzetközi kutatóhelyek emiatt az unió egyre több országában a recesszió bekövetkezésétől tartanak. Megítélésük szerint nem zárható ki, hogy a gazdasági krízis Európában mélyebb és időben elhúzódóbb lesz, mint az Amerikai Egyesült Államokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.