Multiáruházak tarolnak idehaza

2008. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyors ütemben változik még mindig a magyar élelmiszer-kiskereskedelem – derül ki a Nielsen piackutató vállalat első fél évet elemző tegnapi jelentéséből. A felmérés rámutat: egyre erősödnek a modern bolttípusok, vagyis nő az olcsó diszkontok szerepe a magyar piacon. Ugyanígy a szupermarketek és a továbbra is intenzíven terjeszkedő hipermarketek is egyre nagyobb szeletét hasítják ki a hazai kiskereskedelemnek. Ennek következtében tovább koncentrálódik mind a forgalom, mind a bolthálózat – változik tehát a magyar kereskedelem szerkezete, aminek egyik motorja a hipermarket. Jelenleg 127 hipermarket működik Magyarországon, szemben a múlt év végi 123-mal, s a tavalyelőtti 109-cel.
A Nielsen 2008. első félévi adatai szerint a legnépszerűbbek a szupermarketek: a piackutatók 90 élelmiszer-kategória forgalma alapján állapították ezt meg, mivel ez a bolttípus január és július között – értékben – 15 százalékkal nagyobb bevételre tett szert, mint tavaly ugyanezen időszakban. Szintén növekedett a második legnépszerűbb diszkontok forgalma tíz, míg a hipermarketé kilenc százalékkal. Ám az önálló kis boltok bevételei stagnáltak, s tovább csökken a magyar üzletek száma: december végén hétszázzal kevesebb egység volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.