Gyors ütemben változik még mindig a magyar élelmiszer-kiskereskedelem – derül ki a Nielsen piackutató vállalat első fél évet elemző tegnapi jelentéséből. A felmérés rámutat: egyre erősödnek a modern bolttípusok, vagyis nő az olcsó diszkontok szerepe a magyar piacon. Ugyanígy a szupermarketek és a továbbra is intenzíven terjeszkedő hipermarketek is egyre nagyobb szeletét hasítják ki a hazai kiskereskedelemnek. Ennek következtében tovább koncentrálódik mind a forgalom, mind a bolthálózat – változik tehát a magyar kereskedelem szerkezete, aminek egyik motorja a hipermarket. Jelenleg 127 hipermarket működik Magyarországon, szemben a múlt év végi 123-mal, s a tavalyelőtti 109-cel.
A Nielsen 2008. első félévi adatai szerint a legnépszerűbbek a szupermarketek: a piackutatók 90 élelmiszer-kategória forgalma alapján állapították ezt meg, mivel ez a bolttípus január és július között – értékben – 15 százalékkal nagyobb bevételre tett szert, mint tavaly ugyanezen időszakban. Szintén növekedett a második legnépszerűbb diszkontok forgalma tíz, míg a hipermarketé kilenc százalékkal. Ám az önálló kis boltok bevételei stagnáltak, s tovább csökken a magyar üzletek száma: december végén hétszázzal kevesebb egység volt.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása