Önmagával megegyezett az új BKV-vezér

Nem jelent privatizációt, csak tőkebevonást, ha a BKV egy részét többségi magántulajdonba adják – magyarázta a napokban nyilvánosságra hozott nyertes pályázatát Kocsis István, a közlekedési társaság tegnap munkába állt vezérigazgatója.

2008. 09. 12. 18:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kocsis István szerint a sajtó félremagyarázta elképzeléseit a leányvállalatok létrehozásáról, mert az nem privatizációról, hanem „teljes átstrukturálásról” szól, amelyet nem lehet végrehajtani egyik napról a másikra, hanem csak két-három év alatt. A lapunkban is ismertetett szakmai program szerint az új vezérigazgató alapvető változásokat kezdeményez mind a tulajdonosi irányítás, mind a finanszírozás és a működtetés területén. – Az önkormányzat többségi tulajdonát meg kell őrizni, de lehetőséget kell nyújtani kisebbségi tulajdonszerzésre a kerületeknek és a közforgalmi szállításban részt vevő magántulajdonosoknak is, a tarifarendszer módosítása pedig elkerülhetetlen – írta Kocsis, aki holdingstruktúra kialakítását javasolja, többek között a metró, az autóbusz, a villamos, a HÉV egyenkénti zrt.-vé alakításával. Ugyancsak leányvállalatokat hozna létre a karbantartásra, az adósságkezelésre és a turisztikai területre. Utóbbi cégbe apportálná például a siklót, a libegőt, a kisföldalattit és a fogaskerekűt. Utóbbi elképzelés miatt már tiltakozott a hegyvidéki önkormányzat, ugyanis néhány hónapja még az egyedi vasút vonalának bővítését ígérte a BKV akkori vezetése.
Kocsis István tegnap már egyetlenegy konkrétum említése nélkül azt mondta, hogy együttműködést javasol az elővárosi közlekedésben a Volánnal és a MÁV-Start Zrt.-vel, amelynek ő volt az elnöke, így azt a céggel már egyeztette. Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője szerint Kocsis István tegnapi bemutatkozását bizakodva fogadták, de nyilvánvalóvá tették azt is: a korábbi sztrájkmegállapodás szeptember végén lejár, addig konkrét lépéseket várnak a fővárostól és a cég vezetőitől.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint az új vezérigazgató programjának egyes elemei vitathatók, és remélik, azt meg is vitatja velük.
– A BKV bevételeinek növelésére nem tartom jónak a tarifaemelést, de a díjszabásban is teljesítményarányos, radikális átalakítás kell, hogy kihúzzuk a céget a jelenlegi kriminalizált helyzetből – szögezte le a vezérigazgató, aki nyitott ugyan az egyeztetésekre, de mint mondta, elsősorban dolgozni akar.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.