A hazai kereskedelem mélyrepülése ellenére a magyar tulajdonú CBA-hálózat az első hét hónapban 101 üzlettel bővült, így az üzletek száma mostanra meghaladja a háromezret – derül ki a társaság tegnapi tájékoztatójából. Ezt kiegészíti az a 320 Mol-shop, amelynek áruellátásáról májusban állapodott meg a kereskedelmi cég az olajipari vállalattal.
A CBA-üzletekben az év első hat hónapjában az élelmiszer-kiskereskedelmi fogalom értékben mintegy 9 százalékkal bővült az előző fél évhez képest, sőt az eladás az élelmiszerek körében nagyobb ütemben növekedett, mint amilyen a teljes piaci bővülés volt. Ez köszönhető egyrészt a boltszám-növekedésnek, másrészt annak, hogy a nehéz gazdasági környezetben a magyar lánc komoly figyelmet fordított az üzletek fejlesztésére és a dinamikus marketingre is. Néhány vezető élelmiszer-kategóriát kiemelve is látható a CBA fejlődési üteme, hiszen míg például a teljes piac a feldolgozott húskészítményekben 2,9 százalékot növekedett, addig a CBA 4,8 százalékkal tudta bővíteni forgalmát ebben a kategóriában. Átlagon felüli teljesítményt sikerült elérni a sajt, az ásványvíz, a tejföl és a gyümölcsjoghurt esetében is.
Most a magyar tudományos élet megújítása ellen indított támadást a Soros-hálózat