Vészhelyzet az M0-s hídnál

Minden felelősséget a magyar államnak kell viselnie a Megyeri híd forgalomba helyezésének következményeiért, ugyanis a szerződésekben előírt közlekedési, biztonsági fejlesztések zömét a mai műszaki átadásig nem végezték el – állítják egyöntetűen az érintett önkormányzatok. Bár a közlekedési tárca korábban mindenkinek optimális megoldást ígért, Budakalász képviselő-testülete megtagadta a hozzájárulást a használatbavételhez és Újpest polgármestere is megerősítette: nem adnak ki hatósági engedélyt.

2008. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budakalász képviselő-testülete nem tehetett mást, el kellett utasítania a Megyeri híd forgalomba helyezését, mert a Gyurcsány-kormány átverte településünk lakosságát – jelentette ki lapunknak Mányai Zoltán fideszes önkormányzati képviselő. A tegnapi rendkívüli testületi ülésen Parlagi Endre (Nemzeti Fórum) polgármester javaslatára a képviselők úgy döntöttek: a műszaki átadáshoz nem járulnak hozzá, mert hiába rögzítették szerződésben, hogy az M0-s körgyűrű északi szektorának megépítésével egy időben az elkerülő útnak el kell készülnie, a magyar állam a szerződésben foglaltakat megszegte. – Az út nem készült el, ezért nem látjuk biztosítottnak azt, hogy a híd forgalomba helyezését követően, a település főútvonalai mentén a zaj, a levegőszennyezettség, a rezgés, a biztonságos közlekedés a jogszabályi határértékek mellett tartható lesz – olvasható a javaslatban. Az önkormányzat további hat pontban kifogásolja, hogy a budakalászi közlekedési fejlesztési beruházásokból sem lett semmi, nem építették meg az előírt zajvédő falat, a körgyűrű melletti 30 méteres zöld sávot, a védett kerékpárutat, nem fejezték be a véderdő telepítését és nem rendezték a települést érintő kisajátítási területek fenntartói, kezelői jogát.
– Az M0-s körgyűrű északi hídjának budai lehajtóján több tízezer autó zúdulhat Budakalász közútjaira, ellehetetlenítve ezzel az itt élők nyugalmát, ennek a felelősségét pedig a kormánynak kell viselnie – hangsúlyozta Mányai Zoltán.
Ma a kivitelező Hídépítő Zrt. megkezdi a hivatalos műszaki átadás-átvételi eljárást, egyelőre azonban senki nem tudja, mit jelentenek a tárca által lapunknak is ígért „legoptimálisabb megoldások”. A Szentendre és Szigetmonostor között az építési engedély szerint kötelezően megépítendő híd ügyében ugyan már készült egy általános alternatív javaslat, az érintett önkormányzatok konkrét döntéseket szeretnének, mielőbb.
Nem vár viszont a Megyeri híd pesti oldalán Újpest önkormányzata. – Bár a hatályos jog szerint nem akadályozhatjuk meg a híd forgalomba helyezését, a szakhatósági hozzájárulás megtagadásával ezután minden veszélyes csomópontban történt balesetért, elvesztett emberéletért munkajogi és büntetőjogi tekintetben is a kormányzatnak kell felelnie – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.