Három évvel ezelőtt elképesztő és elfogadhatatlan visszaélések történtek a XVI. kerületi Mátyás király utca felújításakor, a főpolgármesternek kell intézkednie, mert kár érte Budapestet és az itt élő embereket – állapították meg egyöntetűen koalíciós és ellenzéki képviselők a fővárosi pénzügyi ellenőrző bizottság tegnapi ülését követően. György István, a testület fideszes elnöke elmondta: a 2006-os útfelújítási botrányhoz hasonlóan a Tiba Zsolt főjegyző által elrendelt belső vizsgálat most is megerősítette és bebizonyította a szabálytalanságok folyamatát.
Az ellenőrzés megállapította, hogy 2005-ben az eredeti tervekkel szemben 800 méter helyett ugyan 1200 méteren újították fel a rákosszentmihályi Mátyás király utcát, de az eredeti kétrétegű aszfalt helyett csak egy réteget húzott fel a kivitelező, a megrendelés módosítására hivatkozva. A vizsgálatok szerint a közút 40-60 százaléka használhatatlan.
Kovács Péter, a XVI. kerület fideszes polgármestere szerint tény: három évvel a felújítás után a Mátyás király utca aszfaltja repedezett és tele van kátyúkkal. Hozzátette: Hagyó Miklós főpolgármester-helyettestől levélben kért magyarázatot a Rákosszentmihályon történtekre, ám a szocialista politikus válaszában a kerületi önkormányzatra hárította a felelősséget.
Andó Sándor, a pénzügyi ellenőrző bizottság MSZP-s alelnöke szerint az újabb esetben hivatali szabálytalanság mindenképpen történhetett, és bár a munkajogi következmények vélhetőleg elévültek, az ügyben a főváros kártérítést kérhet.
– Felkértük Demszky Gábort, hogy tegye meg a főváros érdekeit szolgáló szükséges jogi lépéseket – mondta György István, akinek képviselőtársával, Papcsák Ferenccel közösen tett feljelentése alapján, több hónapos huzavona után a vám- és pénzügyőrség – ügyészségi utasításra, jogosulatlan gazdasági előnyszerzés bűncselekménye gyanújával – nyomoz a 2006-os útfelújítási botrány ügyében.
A városházán csupán a felújításokért felelős szakemberek mulasztásainak tulajdonítják, hogy megindult a büntetőeljárás. Ebben az SZDSZ-es főpolgármester is érintett lehet, hiszen a felújítási elszámolások egy részét saját maga vagy az általa megbízott személy írta alá.
Több mint 10 km-es a dugó az M1-esen