Átlagosan harminc százalékkal kérnek többet a parkolási társaságok Budapesten a Fővárosi Közgyűlés április 30-án, csaknem egyhangú szavazással elfogadott rendeletének értelmében. Kibővülnek továbbá a fizetőövezetek, és családonként csak két kerületi parkolási engedélyt adnak ki, ráadásul az egyikért a teljes ár felét kell kifizetni – tájékoztatott az MTI. Az újonnan meghatározott díjakat a BKV közel 300 forintos jegyárához igazították. Így a Várban, a legdrágább fizetőövezetben a mai naptól egy óra 430 helyett 580 forintba kerül, de a kerületek vezetői mindenhol nagyobb mértékű emelést javasoltak, és azt is elérték, hogy a belső városrészeken esténként tovább kell parkolási díjat fizetni. A VI., VII. és VIII. kerületben a Bajcsy-Zsilinszky út, Károly körút, Múzeum körút, Üllői út, Teréz körút, Erzsébet körút által határolt területen délután hat helyett este nyolcig kötelező az óra használata – közölte az MR1-Kossuth rádió.
Budapest parkolási zónáiban tehát az alábbiak szerint alakul a tarifa: 435 forint/óra (jelenleg 345), 365 forint/óra (jelenleg 300), 290 forint/óra (most 265). A 220 forintos övezetekben nem változott az ár, a legkülső területeken pedig a jelenlegi 115-130 forint helyett 145 forintot kell fizetni óránként.
A szocialista Egerfai József javaslatára a XIII. kerület rakparti részeire is kiterjesztették a fizetőövezetet, ahol jelenleg P+R parkolórendszer van. Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes ennek ellenére azt ígérte, hogy a következő két évben közel kétezer új P+R parkolóhelyet létesítenek Budapesten. Szatmáryné Jahl Angéla fideszes képviselő javaslata alapján pedig a bécsi modellhez hasonlóan az áruszállítást végző járműveknek a fővárosban is 20 perces ingyenes várakozást biztosítanak napközben.
Kijev megint megúszta egy ejnye-bejnyével
