Csak most következik a válság neheze a cégek számára. A követeléskezeléssel foglalkozó Direktinfo szerint sokan nem élik túl azt, hogy a vevőik csak nagyon későn, vagy egyáltalán nem fizetik ki a szállításokat. A társaság felmérése döbbenetes romlást mutat a fizetési határidők terén. Míg márciusban még átlagosan 88 napot kellett várni egy számla kifizetésére, júniusra ez az idő a másfélszeresére, 132 napra nőtt. – Úgy látom, hogy a válság az év elején csak meglegyintett, most viszont pofoz bennünket, a következő időszakban pedig jelentős számú vállalkozást padlóra is küld – jelentette ki a Direktinfo ügyvezetője. Csatlós Csilla a fizetési késedelem növekedésének okaként a gazdasági viszszaesést és a banki finanszírozás megszűnését nevezte meg.
A helyzet a könnyűipari kereskedelemben a legrosszabb. A fizetési határidőtől a kifizetésig eltelt napok száma március óta több mint a duplájára, 44-ről 92 napra nőtt, úgy, hogy a közösen meghatározott fizetési határidőt 35 napról 52 napra tolták ki az üzletfelek, így a tényleges kifizetés ebben az ágazatban átlagosan 144 nap elteltével történik meg.
Az építőanyag-kereskedelemben tapasztalható a legkisebb romlás, ott csupán 30 százalékkal nőtt a késedelmes napok száma. Ugyanakkor a hivatalosan elfogadott fizetési határidő itt a legmagasabb, 54 nap. A kisebb mértékű romlásnak magyarázata az lehet, hogy ezt az ágazatot érte el legelőször a válság, így a hanyatlás már lassul. Ezt bizonyítja az is, hogy a tényleges kifizetési határidő már márciusban is nagyon tág volt, 121 napnál járt, júniusban pedig elérte a 153 napot.
– Az nem megoldás, hogy a végtelenségig kitoljuk a fizetési határidőt, mivel erre rámegy mindenki, kereskedő és gyártó egyaránt. Nem szabad elfelejteni, hogy minél régebbi egy kinnlevőség, annál nehezebb érvényesíteni – vonta le a tanulságot az ügyvezető.
A svédek botrányt kiáltanak a Győr ellen, kiakadtak a magyar „karriergyilkosra”
