Közép-Európa egyetlen épen megmaradt síkvidéki téglavára és az ugyancsak méltán híres várfürdő mellett az idén már a harmadik alkalommal a Prohun 500 terepraliverseny is elviszi Gyula városának hírét a nagyvilágba. A tegnap kezdődött száguldás az utóbbi hetekben a jobbára a Forma–1-es káosz kapcsán emlegetett Nemzetközi Automobil Szövetség, a FIA égisze alatt zajlik, tudniillik a Közép-európai Zóna Trófea negyedik állomása. (S nem mellékesen az országos bajnokság negyedik futama is.) A mezőnyre, amelyben ott vannak a hazai „dakaros” menők – azaz Palik László, Szalay Balázs és Liszi László –, Gyula és hét környező település térségében 775,6 kilométer, ebből az autósok számára 530,6 km szelektív szakasz teljesítése vár(t). Újdonság, hogy a szervezők az idén a szervizparkot a belvárosban jelölték ki, lezárva a négysávos Vértanúk útja egy szakaszát, továbbá a szomszédságában alakították ki a verseny parc ferméjét, azaz a zárt versenyparkolóját. S mivel a járművek nemcsak az éjszaka folyamán, hanem a gyorsasági szakaszok között is itt pihennek, mindez külön látványossággal szolgál a rali hozzávetőleg harmincezer fősre várt közönségének.
A háromnapos versenyprogram tegnap délután a 16.30-as rajtceremónia után öt kilométeres szuperspeciállal indult a Kétegyházi úti homokbányában (!); mert homokért se Afrikába, se Dél-Amerikába nem kell feltétlenül elzarándokolni.
Az Erzsébet-táborokban még az is kiderülhet, milyen pályát választanak később a gyerekek
