Elbocsáthatatlan légió

Gyakorlatilag tehetetlen a BKV azon feladat nélküli vezetőkkel szemben, akik szerződésük szerint ma is munka nélkül kaphatnak a cégtől milliókat – derült ki tegnap a társaság felügyelőbizottsági ülése után. A testület megállapította: az elmúlt években kétszázmillió, papíron sem igazolható végkielégítést fizettek ki, hatszáz gyanús tanácsadói és más szerződés ügyében pedig további vizsgálatot rendelt el.

2009. 10. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ki mit tud? Megvannak a felelősök a BKV és a városüzemeltetés botrányaiért, mégpedig a területet 15 éve irányító MSZP soraiban – jelentette ki lapunknak Tarlós István. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője közölte: a városvezetés úgy változtatna a fővárosi cégek javadalmazásán, hogy minden folytatódhasson. – A BKV-ügyek munkajogi, polgári jogi és esetleges büntetőjogi vonatkozásainak kivizsgálását javasoljuk a Fővárosi Közgyűlésben – emelte ki. Horváth Csaba (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint az ellenzéknek be kellene fejeznie a gyanúsítgatást, és ha tudnak még valamit, forduljanak a nyomozó hatóságokhoz, különben bűnpártolók lesznek. A szocialista politikusnak sem tetszik a Tiba Zsolt főjegyző által elkészített, csak a jövő nyártól tervezett hatályú javadalmazási szabályozás, mert közölte: új, még e hónapban életbe lépő javaslatot készít.


Nem tudjuk, mit tegyünk azzal a három feladatkör nélküli BKV-vezetővel, akik 2007 óta csaknem negyvenmillió forintot kaptak meg fizetésként és prémiumként – közölte tegnap a közlekedési cég felügyelőbizottsági (fb) ülése után Sziebert György jogi igazgató. Elmondta: Drajkó Imre autóbusz–trolibusz-, Drégeli István villamos- és Bársony László metró–HÉV-üzemeltetési vezető a 2007-es szervezeti átalakításkor kapták meg a posztot, azóta a szervezeti és működési szabályzat szerint nincs feladatkörük. – Egyelőre az sem tisztázott, hogy dolgoztak-e, és ha igen, akkor mit, a munkába járásuk is bizonytalan, mert a BKV Akácfa utcai székházában nincs irodájuk. Kocsis István vezérigazgató szerint is megfontolandó szerződésük felbontása, ugyanis hármójuknak több mint 100 millió forintos lelépési díjat kellene fizetnünk – hangsúlyozta a jogi igazgató. (A BKV honlapján levő adatok szerint egyenként havi 972 ezer forintos fizetés, 110 százalékos prémium, évente 200 ezer forintos céges biztosítás mellett 100 napos felmondási idővel 14-17 havi végkielégítés járna nekik.)
Az fb megerősítette azt az igazgatósági döntést, hogy a 2003 óta kifizetett végkielégítések közül 40 esetben a rendőrségi vizsgálattól függetlenül indítsák meg a polgári peres eljárást a pénzek egy részének a visszaszerzésére. Megtudtuk, a legkirívóbb esetben, jövő hétfőn várható a BKV megállapodása az összességében csaknem 100 milliós végkielégítést nyugdíjazása után saját magának kiutaló Szalainé Szilágyi Eleonórával.
Vitézy Dávid, a Fidesz által delegált fb-tag közölte: a 2003-tól napjainkig tartó időszak végkielégítéseiről szóló belső jelentés öszszegzését elfogadták, és megállapították, hogy a 800 millió forintnyi indokolatlan kifizetés közül 200 milliót még a szerződések alapján sem lehetett volna kiutalni. Ezek zöme Antal Attila, majd később megbízott helyettese, Balogh Zsolt vezérigazgatósága alatt történt. A jelentés szerint a többi 600 millió forint esetében olyan szabályok megszegéséről lehetett szó, mint Szalainénál, például nyugdíjazás után fizettek végkielégítéseket – A „munka nélküli” igazgatók szerződését bekérettük, hatszáz tanácsadói és egyéb szerződés ügyében pedig átfogó vizsgálatot rendeltünk el. Volt olyan, hogy igazolás, sőt akár szerződés nélkül fizettek ki milliókat Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes idején. Szinte egyetlen szabályos megbízás sincs – fűzte hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.