Bár a szeptember 30-ra elkészült BKV-jelentés a 2003-tól vizsgált 96 esetből 48-ban találta megalapozatlannak a végkielégítést és más juttatást, 17 távozott vezetőnél megvárják majd a BRFK gazdaságvédelmi főosztályán zajló összevont nyomozás végeredményét – közölte lapunkkal Székelyné Pásztor Erzsébet, a közlekedési társaság kommunikációs igazgatója. A harmincegyes listán olyan nevek szerepelnek mint Dányi József volt gazdasági és Donáth Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes, akik csaknem hetvenmillió forinttal távoztak, de természetesen megtalálható Szalainé Szilágyi Eleonóra egykori humánpolitikai igazgató is, akinek juttatása mindent összevetve megközelítette a százmillió forintot. Ugyanígy jogi útra terelték a Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester egykor legfőbb bizalmasának számító Gulyás László, a négyes metró beruházásának volt projektigazgatója 25 millió forintos távozása ügyét. Érdekesség a Vág házaspár szerepe is: Vág Péter vezérigazgató-helyettes, majd villamosprojekt-igazgató volt, felesége pedig a korábban legnagyobb BKV-s szakszervezet elnöke. Együttesen ötvenmillióval engedte el őket a cég.
Nem egy esetben a dolgozó határozatlan idejű szerződését néhány hónap munkaviszony után határozott idejűre módosították, majd az illető – ismét néhány hónap eltelte után – közös megegyezéssel távozott a vállalattól; a korábbi szerződés szerinti, harmincnapos felmondási időre járó juttatás – végkielégítés nélkül – így egy évi átlagkeresetre nőtt. Szalainéhoz hasonlóan mások is visszaélhettek a nyugdíjazási szabályokkal.
A BKV most a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz benyújtott keresetleveleiben kéri, hogy a kifizetéseket minősítsék „jó erkölcsbe ütközőnek”. Ebben az esetben peres úton követelik az összeg, illetve annak kamatainak visszafizetését.
Emlékezetes, a végkielégítési botrányt lapunk robbantotta ki a nyáron Szalainé Szilágyi Eleonóra ügyének feltárásával, az ellenzéki Fidesz ezt követően tett feljelentést.
Csúszik az átadás. Tovább csúszik az Alstom metrókocsijainak forgalomba állítása Budapesten a 2-es metróvonalra, legkorábban 2010 elején szállíthat utasokat, mert a gyártónak további tervdokumentációkat kell benyújtania. Hogy milyen többletköltségei vannak a csúszásnak, a BKV úgy válaszolt: a többletigények összege mindkét oldalon folyamatosan változik, „az adófizetők érdeke pedig nem az, hogy a vita a nagy nyilvánosság előtti találgatásokkal terelődjön kedvezőtlen irányba”. (MTI)
Kiderült, mikor ítélhetik el Gyárfás Tamást