Mégis lesz 2010-ben tarifaemelés a BKV-nál: február 1-jétől átlagosan négy százalékkal nőnek a Budapesten utazók terhei, azonban a vonaljegy ára 320 forintra módosul. Utóbbi csaknem hétszázalékos emelést jelent, a havi bérletért pedig 9800 forintot kell majd fizetni. A Fővárosi Közgyűlésben november végén még a szocialisták leszavazták részben a saját javaslatukat, tegnap az MSZP és az SZDSZ a kormány zsarolására teljes egységben szavazott. Bár Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a BKV működőképességének zálogát látta a papíron 23+5 milliárd forintos állami támogatás egyik feltételeként szabott díjemelésben, egyértelművé vált, a BKV helyzetének rendezése a következő városvezetésre marad.
Horváth Csaba (MSZP) volt főpolgármester-helyettes, jelenleg közgyűlési képviselő, egyben kormánybiztos szerint ő rendbe tette a BKV-t. Ezzel szemben Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője leszögezte: a Gyurcsány– Bajnai-kormány a következő kabinet és városvezetés kontójára fizet, és az elmúlt napok újabb vesztegetési ügyei jelzik, a közlekedési cégnél nagyobb a káosz, mint valaha.
Miközben Horváth Csaba felszólalásában azt feltételezte, hogy az ellenzék azért nem támogatta az ő „transzparenciacsomagját”, mert lopni akar, a közgyűlésben egyetlenegy szocialista és szabad demokrata képviselő sem akadt, aki választ tudott volna adni az ellenzék kérdéseire. Így többek között nem tudhatja a közvélemény, hogy kinek a sajtófőnöke volt a rendőrség által vizsgált H. Éva, ki szavazta le egészen a közelmúltig a BKV vizsgálatát, ki rendelt meg luxusmetró-tanulmányt, válságkommunikációs tanácsadást, kormányzati lobbistratégiát több tíz millió forintért. A Fővárosi Közgyűlés arról sem értesülhetett, ki fizetett ki csaknem húszmillió forintot a BKV fénymásolóinak felméréséről szóló két mondatért, és ki szövetkezett ellenzéki képviselők lejáratására. A jövő évi közlekedési díjak megemelése után a képviselők arról is döntöttek, hogy a jövő évi költségvetésben az eddigi tízmilliárd forintos működési támogatást ugyancsak a kormány feltételeként további ötmilliárddal növeli meg.
Meglepetésre elbukott Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester azon terve, hogy az Európai Beruházási Bankkal (EBRD) további 40 milliárd forintos hitelszerződést kössenek Budapest további közlekedési fejlesztésére. A szavazáson a szocialisták többsége nem is vett részt, formai okokra hivatkozva. György István (Fidesz) lapunkat emlékeztette: a BKV-val együtt már jelenleg is 260 milliárdos az önkormányzat hitelállománya.
Mindenszentek - Fokozott óvatosságra intenek a mentők