Jövőre nőnek a BKV tarifái

A BKV 23 milliárd forintos kormányzati támogatása fejében a balliberális pártok döntöttek tegnap a közlekedési díjak négyszázalékos emeléséről a Fővárosi Közgyűlés ülésén. Az éles vitáktól sem mentes tanácskozáson a volt koalíció képviselői válasz nélkül hagyták az ellenzék kérdését, hogy kik herdálták el a BKV milliárdjait az elmúlt 15 évben.

2009. 12. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mégis lesz 2010-ben tarifaemelés a BKV-nál: február 1-jétől átlagosan négy százalékkal nőnek a Budapesten utazók terhei, azonban a vonaljegy ára 320 forintra módosul. Utóbbi csaknem hétszázalékos emelést jelent, a havi bérletért pedig 9800 forintot kell majd fizetni. A Fővárosi Közgyűlésben november végén még a szocialisták leszavazták részben a saját javaslatukat, tegnap az MSZP és az SZDSZ a kormány zsarolására teljes egységben szavazott. Bár Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a BKV működőképességének zálogát látta a papíron 23+5 milliárd forintos állami támogatás egyik feltételeként szabott díjemelésben, egyértelművé vált, a BKV helyzetének rendezése a következő városvezetésre marad.
Horváth Csaba (MSZP) volt főpolgármester-helyettes, jelenleg közgyűlési képviselő, egyben kormánybiztos szerint ő rendbe tette a BKV-t. Ezzel szemben Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője leszögezte: a Gyurcsány– Bajnai-kormány a következő kabinet és városvezetés kontójára fizet, és az elmúlt napok újabb vesztegetési ügyei jelzik, a közlekedési cégnél nagyobb a káosz, mint valaha.
Miközben Horváth Csaba felszólalásában azt feltételezte, hogy az ellenzék azért nem támogatta az ő „transzparenciacsomagját”, mert lopni akar, a közgyűlésben egyetlenegy szocialista és szabad demokrata képviselő sem akadt, aki választ tudott volna adni az ellenzék kérdéseire. Így többek között nem tudhatja a közvélemény, hogy kinek a sajtófőnöke volt a rendőrség által vizsgált H. Éva, ki szavazta le egészen a közelmúltig a BKV vizsgálatát, ki rendelt meg luxusmetró-tanulmányt, válságkommunikációs tanácsadást, kormányzati lobbistratégiát több tíz millió forintért. A Fővárosi Közgyűlés arról sem értesülhetett, ki fizetett ki csaknem húszmillió forintot a BKV fénymásolóinak felméréséről szóló két mondatért, és ki szövetkezett ellenzéki képviselők lejáratására. A jövő évi közlekedési díjak megemelése után a képviselők arról is döntöttek, hogy a jövő évi költségvetésben az eddigi tízmilliárd forintos működési támogatást ugyancsak a kormány feltételeként további ötmilliárddal növeli meg.
Meglepetésre elbukott Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester azon terve, hogy az Európai Beruházási Bankkal (EBRD) további 40 milliárd forintos hitelszerződést kössenek Budapest további közlekedési fejlesztésére. A szavazáson a szocialisták többsége nem is vett részt, formai okokra hivatkozva. György István (Fidesz) lapunkat emlékeztette: a BKV-val együtt már jelenleg is 260 milliárdos az önkormányzat hitelállománya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.