Elhazudja a tényeket Demszky

Magyarország beruházásainak csaknem a fele Budapesten valósult meg tavaly, a fővárosban négyszer annyi beruházási érték jut egy főre, mint vidéken – tette közzé tegnap a Főpolgármesteri Hivatal a legfrissebb magángazdasági statisztikai adatokat. A fővárosi önkormányzat négyéves beruházási ígéreteinek azonban nemhogy a feléből, de a tíz százalékából sem lett semmi. Az alábbi adatok ezzel szembesítik a húsz éve főpolgármesteri székben ülő Demszky Gábort.

2010. 04. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrégiben tette közzé a gazdasági szervezetek beruházásairól szóló 2009-es adatait a Központi Statisztikai Hivatal – juttatta el az országgyűlési választás előtt alig három héttel a legfrissebb jelentést lapunkhoz tegnap a Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester irányította hivatal. A kormány felügyelete alatt működő szervezet jelentése szerint az ország beruházásainak 46 százaléka Budapesten teljesült. – Egy budapestire 823 ezer forintnyi beruházás jutott, míg egy vidéki lakosra 195 ezer. A gazdasági válság miatt a beruházások „teljesítményértéke” az előző évihez képest országosan 11 százalékkal csökkent 2009-ben, Budapesten 5 százalékkal volt kisebb a beruházások értéke a 2008-ban mértnél, míg vidéken 15 százalékos volt a csökkenés.
Bár a főpolgármester az elmúlt két ciklusban folyamatosan azt „kommunikálta” – mint egykori párttársa, Kóka János –, hogy Budapesten is „dübörög a gazdaság”, a tények azonban mást mutatnak. Az itt élőknek az elmúlt nyolc év anyagi visszaesést és – részben a többszörösére emelt közszolgáltatási díjak miatt – eladósodást hozott. Ugyan rengeteg irodaház és bevásárlóközpont épült a multinacionális cégek beruházásaként, Demszky Gábor, illetve az őt még az elmúlt hónapban is támogató balliberális pártok ígéreteinek többsége megvalósulatlan maradt.
A városvezetés még a fővárosi koalíció tavalyi szakadása után is a 2007. februárban aláírt, az MSZP és az SZDSZ közötti megállapodást nevezte saját programjának. – Ennek negyven pontja közül jó, ha tizenkettő megvalósul – írtuk két éve. Azóta a kudarclista szinte teljessé vált. Nézzük ismét: „2010-re befejezzük a 4-es metró építését. 2009-ben a Baross térig, 2010-ben a Bosnyák térig jár majd az Etele térről az új metró.” Mára köztudottá vált: 2013 előtt bizonyosan nem utazhatunk a metrón, szakemberek szerint pedig az eredetileg számított költségek háromszorosánál is többet, csaknem 600 milliárd forintot vesznek ki a zsebünkből. A beruházástól Brüsszel eddig csaknem 60 milliárd forintot vont el, és a legújabb fejlemények szerint az építkezés csaknem teljes finanszírozása veszélybe kerülhet. A 2-es metró vonalán ma sem közlekedik új szerelvény.
– Az aquincumi híd építése már a tervekben sem szerepel, a Margit híd 2008-ra ígért felújításának költségei csaknem megduplázódtak, és hónapokat késve, ez év végére készülhet el. A Szabadság híd tatarozása „csak” 7-8 hónapot késett, és a Duna teljes körű tisztítása, a csepeli szennyvíztisztító korrupciógyanús ügyei körül pedig legalább akkora botrány körvonalazódik, mint a BKV-nál.
Semmi sem lett a kormánnyal közös 1+1 forintos útfelújítási program folytatásából, a P+R parkolóépítést teljes egészében az EU-forrásokra alapozták. Összesen 44 milliárdból hosszabbítanák meg egy-két állomással az 1-es és a 3-as villamos vonalát, azonban a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén kiderült: a terv műszakilag és anyagilag is elfogadhatatlan, átdolgozásra szorul.
A Moszkva tér felújítását is nyolc éve ígérik a budaiaknak, mint ahogy a fővárosi aluljárók és a pályaudvarok környékének rendbetételét, a városi rendőrség létrehozását és az akadálymentesítést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.