Tarlós: Átszervezzük Budapestet

Városüzemeltetési, közlekedési központok alakításával, a gyanús ügyekkel teli közszolgáltató cégek átalakításával megkezdődött tegnap Budapest átszervezése. Tarlós István (Fidesz– KDNP) főpolgármester közölte: a Fővárosi Közgyűlés első érdemi ülésén a legtöbb cég vezetőjét lecserélték, a felügyelőbizottságokban pedig az ellenzék kiemelt szerepet kapott. Az MSZP és az LMP főként az előkészítetlenséget bírálta.

2010. 11. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsöprő aránnyal szavazta meg a Fidesz–KDNP-s többségű Fővárosi Közgyűlés annak a két új társaságnak a megalakítását, amelynek működésétől Budapest közszolgáltatásainak jelentős javulását várja az új városvezetés. A Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) Zrt. vállalatcsoporthoz került a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Főtáv Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Budapesti Temetkezési Intézet Zrt., a Főkert Nonprofit Zrt., a fő tevékenységeként kéménysepréssel foglalkozó Főkétüsz Kft., valamint a Fővárosi Településtisztasági és Környezetvédelmi Kft. Tarlós István főpolgármester szerint a működés és az ellenőrzés jóval hatékonyabb lesz, a tulajdonosi képviselet egyértelművé válik, s megszűnik a gyanús szerződések korszaka. A másik társaság, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. létrehozásával a városvezetés szerint legkésőbb jövő nyárra megteremthetők az egységes közlekedésszervezés és -irányítás feltételei. A tervek alapján a főváros és környéke közúti, kerékpáros és közösségi közlekedésének összehangolása minőségi változásokat hozhat. A következő hónapokban a cégbe olvasztanák a parkolással és a taxik működésével kapcsolatos feladatokat, a BKV pedig csak szolgáltató társaságként működne.
A közgyűlés zárt ülésén szinte valamennyi százszázalékos önkormányzati tulajdonú közszolgáltató vezetését lecserélték. – Mindenki emlékezhet, mi történt csaknem minden fővárosi cégnél az elmúlt négy évben, milyen ügyek, bűncselekmények sorozatára derült fény az elmúlt másfél évben – hangsúlyozta a főpolgármester. A képviselők a cégek irányítási gyakorlatát is megváltoztatták, a két új társaság és a BKV – amelynek élén Kocsis István maradt a vezérigazgató – kivételével megszűntek az igazgatóságok. A három irányító testületben húsz év óta szerepet kapott az ellenzék, sőt a felügyelőbizottságokban többséghez is jutottak. A Fővárosi Közgyűlés felhatalmazta Tarlós Istvánt, hogy ezután ő dönthessen a cégvezetők leváltásáról és kinevezéséről. Horváth Csaba (MSZP) szerint ez nagy felelősség, kérte, maradjon meg a pályáztatás gyakorlata, de elismerte a városvezetés változtatási jogát. Megjegyezte, a BKK Zrt. új vezetőjének, Vitézy Dávidnak nincs vezetői gyakorlata, és szerinte alkalmatlan a feladatra. A főpolgármester ugyanakkor megvédte a BKV Zrt. egykori felügyelőbizottsági tagját, aki az elmúlt években bizonyította rátermettségét.
Megalakították a Fővárosi Biztonsági Irodát is, amelynek feladata a főváros biztonságának javítása, vagyonának védelme, valamint „a gazdasági társaságoknál tapasztalható korrupció és más, a város kárára való folyamatok megfékezése” lesz. Az irodát a Fővárosi Közterület-felügyelet új vezetője, Pető György irányítja.
A vitában az LMP a sok helyszíni javaslatot bírálva leginkább tartózkodott, a Jobbik viszont többnyire támogatta az előterjesztéseket. Az ülés elején Ughy Attila (Fidesz) bejelentette: az új vezetés kedden városszerte leszedette a Demszky Gábor volt főpolgármester által 2006-ban törvénytelenül kihelyezett „traktorral behajtani tilos” táblákat, az utolsót pedig átnyújtotta az MSZP frakcióvezetőjének. Tarlós István tegnap közölte, ma tárgyal az Alstom vezetőivel a metrókocsik ügyéről, hogy enyhítsék a kárt, de katasztrofális helyzetbe került a metróberuházás. A BKV sorsáról a kormányfővel és Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterrel közösen döntenek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.