BKV-s munkaviszonyának megszüntetése közben kötött gazdasági tanácsadói szerződést az önkormányzati cég tulajdonában álló Vasúti Járműjavító Szolgáltató (VJSZ) Kft.-vel B. Gábor, jelenleg is aktív szakszervezeti vezető – derült ki a lapunkban több mint egy éve ismertetett felügyelőbizottsági vizsgálati anyagból. A férfi 2007-ben több mint 74 millió forint végkielégítést, illetve juttatást kapott, amelyből 30 millió forintot a BKV is jogosulatlannak talált, ezért Kocsis István vezérigazgató ebben az ügyben is feljelentést tett.
A Szalainé Szilágyi Eleonóra volt humánpolitikai vezető csaknem 100 millió forintos lelépési pénze ügyében a Magyar Nemzet által kirobbantott botrány második legnagyobb pénzt felvevő szereplője B. Gábor. Esetének fejleményeiről a napokban a Népszava számolt be. A lap szerint a BKV nem tud megválni a férfitól, mert időközben tisztségviselő lett a VJSZ Kft.-nél is működő Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezetében.
Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója leszögezte: a nyomozó hatóságok kérésére nem nyilatkozhat az ügyről. Úgy tudjuk, a Központi Nyomozó Főügyészségen zajló büntetőeljárásnak szerves része a B. Gábor juttatása miatti nyomozás. A már említett vizsgálat szerint Antal Attila vezérigazgató módosította B. Gábor főosztályvezetői szerződését annak távozása előtt. „A vezérigazgató nem kellő körültekintéssel járt el, a munkavállaló aránytalanul magas anyagi előnyt, a munkáltató pedig indokolatlanul magas anyagi hátrányt szenvedett” – szögezte le a vizsgálat, amely szerint B. Gábor csaknem 31 millió forintnyi többletjuttatást kapott.
Szakszervezeti elnöke, Földényi György szerint a végkielégítések 98 százalékos különadójáról szóló törvény megoldja a helyzetet, és már nincs is ügy.
Ismeretes, a BKV-nál Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és társai ellen bűnszervezetben elkövetett hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt folyik nyomozás.
Civil vélemények. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület üdvözli, hogy a főváros nem emeli a jövő évi BKV-tarifákat. A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete ugyanakkor közleményében a közlekedési cég átszervezése miatt aggódik, és nem támogatja, hogy a BKV buszágazatát teljesen privatizálják.

Mutatjuk, hogy milyen érettségi feladatokat kaptak a diákok történelemből