Kérdéses a Margit híd ára

Egyelőre nem tudni, mekkora összeggel kerülhet többe a fővárosi önkormányzatnak a Margit híd szerződés szerint bruttó 26 milliárd forintos felújítása – derült ki a Fővárosi Közgyűlés tegnapi ülésén, ahol a korábbi szerződés újratárgyalását is elhatározták. A képviselők nagy többséggel elfogadták az új működési szabályzatot, amely ésszerűsíti a hivatal és a tanácskozások rendjét.

2010. 12. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István Fidesz–KDNP-s főpolgármester-helyettes javaslatára a képviselők nagy többséggel döntöttek, hogy bár a Margit hídon ideiglenesen már lehet közlekedni, a hónapokat csúszó, várhatóan jövő nyárra elkészülő munkák lezárásáról kezdődjenek tárgyalások a több száz millió forinttal többet követelő kivitelezőkkel. A határozatok alapján csak becsülhető, hogy milliárdokat is felemészthet a híd budai hídfőjénél az előző városvezetés által kifelejtett aluljáró-felújítás, a felszíni közlekedési csomópont, a villamossínek, a környező utcák útjai és az ott található parkok rendezése.
A képviselők arról is döntöttek, hogy a híd északi oldalán megépülő kétirányú kerékpárút mellett délen is lehessen biciklizni, azonban itt nem lesz külön kijelölt sáv: kerékpárosok és gyalogosok egyaránt használhatják oda-vissza. Erre a konfliktusokat is magában rejtő megoldásra azért volt szükség, mert a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezte a korábban a civil szervezetek nyomására beígért kerékpársávot, viszont a közel hatmilliárd forintos EU-támogatást éppen erre hivatkozva nyerte el a főváros.
Demszky Gáborék botrányos nagyberuházásai közül a dunai átkelő felújításáról a korábbi közgyűlésben alakított vizsgálóbizottság – az MSZP és az SZDSZ által el nem fogadott jelentésében – megállapította, nemcsak előkészítetlen, szervezetlen volt, de a költségek emelkedésénél, a határidők csúszásánál a politikai nyomás, az EU megtévesztése is feltételezhető.
Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester emlékeztetett: a Margit híd felújítására 2007-ben 21 milliárd forintra becsült költségeit az akkori vezetők 2008-ban 12-13 milliárdra csökkentették, majd így kötötték meg a 26 milliárdos szerződést. Az ügyben a BRFK jelenleg is nyomoz.
A Fővárosi Közgyűlés tegnap jóváhagyta a szintén uniós támogatású városligeti műjégpálya felújítási szerződésének módosítását, így a létesítményt szintén több hónapos csúszással, április végén átadhatják.
Folytatódtak a személycserék: a Belváros megújítására indított Budapest szíve program vezetőit lecserélték: Steiner Pál (MSZP) helyett a fideszes Ughy Attila irányíthatja a fejlesztést.
Órákig tartó vita alakult ki a közgyűlési szmsz módosításáról, amely karcsúsítja a Főpolgármesteri Hivatalt: az eddig működött többtucatnyi ügyosztály helyett ezután tizenöt főosztály és három osztály lesz a városházán. Az egyik legélénkebb vita a képviselői interpelláció megszűnése körül alakult ki, ezt az MSZP, az LMP és a Jobbik is az ellenzéki jogok csorbításaként élte meg. Végül azonban megszavazták a képviselői magatartást – evés, ivást, egyéb nem odaillő tevékenységet – is korlátozó rendeletet, ugyanis a többség javaslataik egy részét elfogadta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.