Napról napra rosszabb a gyógyfürdők anyagi helyzete. A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. lejárt szállítói tartozásai a napokban meghaladták a 450 millió forintot, és önkormányzati támogatás nélkül év végéig elérnék az 560 milliót is – olvasható György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes előterjesztésében. Az is kiderült, ha most nem adna a főváros 711 millió forint plusz áfa támogatást, az csaknem másfél milliárdnyi állami, illetve uniós támogatás elvesztéséhez vezetne.
A mai városvezetés szerint a BGYH-ból az elmúlt években Hagyó-módszerrel „szivattyúzhatták ki” a közpénzeket. Az egyik ilyennek tartott visszaélés a strandok és a fürdők üzemeltetésének másfél évvel ezelőtti kiszervezése. Lapunk megtudta, az Opero Kft.-vel az SZDSZ által delegált volt vezérigazgató, Ferenci Tibor idején – többek között a vízszolgáltatásra és a takarításra – kötött 5 éves szerződés felbontása elől nem zárkózott el az üzemeltető, ám ennek feltételéül szabta minden, eddig benyújtott számlájának a kiegyenlítését. Így az elmúlt három évben veszteségesen működő fővárosi társaság visszavehetné eredeti feladatát, éves szinten közel 400 millió forintot takaríthatnának meg.
Illés Hilda, a BRFK szóvivője lapunknak megerősítette, hogy gazdaságvédelmi főosztályuk jelenleg is három ügyben nyomoz. Közölte, hűtlen kezelés, magánokirat-hamisítás és más bűncselekmények gyanújával még 2009-ben ismeretlen tettesek ellen indult büntetőeljárás a kiszervezések, a 2 milliárd forintos beléptetőrendszer közbeszerzése, illetve a Rác fürdő 8 milliárdos beruházása ügyében. Mindhárom nyomozásnál szakértői véleményekre várnak, gyanúsított még nincs. A kiszervezések miatt 2008-ban az akkori jobboldali ellenzék tiltakozott. A területért felelős volt SZDSZ-es főpolgármester-helyettes, Ikvai-Szabó Imre viszont azt magyarázta, hogy így érhető el a „nullszaldós működés”.
Nyerő az Alstom. Nem hívhatja le a BKV sem a csaknem 30 milliárd forintos bankgaranciát, sem a 4 milliárd forintos kötbérigényét, amelyet a metrókocsik szállítására az Alstommal kötöttek – közölte a francia cég, ismertetve a nanterre-i bíróság tegnapi döntését az ügyben. Az Alstom szerződését a BKV a főváros egyetértésével idén októberben bontotta fel, miután kiderült: a szerelvények típusengedélyét jogerősen is elutasította a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). A főváros a 2006-ban kötött 65 milliárd forintos szerződést és az Alstom csaknem 50 százalékos előlegét már évekkel ezelőtt kifizették. Tegnap a városházán közölték: egyelőre a franciaországi bíróság végzésének a fordítására várnak. (MTI)

Videón a tűzoltók heroikus küzdelme, családi ház borult lángokba Budapesten