Idő előtt helyezték forgalomba a Budaörsi úti buszsávot, a százmillió forintos uniós támogatású beruházás még be sem fejeződött, ezért a műszaki tartalom felülvizsgálatáig visszakapják az autósok – jelentette be Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Hozzátette: a Főpolgármesteri Hivatalban vizsgálat indul, hogyan történhetett meg mindez. A városháza kezdeményezi a KRESZ módosítását, hogy azok a kocsik, amelyben legalább hárman ülnek, használhassák a buszsávot. – A beruházás évekkel ezelőtt indult, most „kármentést végzünk”, a műszaki tartalom megváltoztatása esetén ugyanis azonnal vissza kellene fizetni százmillió forint uniós támogatást – hangsúlyozta Tarlós.
Kiderült: nem készült érdemi forgalmi szimuláció. – Ezt pótolni fogjuk a Hegyalja út szélesítésével tervezett buszsáv esetében is – mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója.
A főpolgármestert szerdán még nyílt levélben támadta a városháza által mesterségesen kialakított káoszért Cser-Palkovics András, Székesfehérvár szintén fideszes polgármestere – Jól kitapintható az a lenéző, fővárossovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek – írta Cser-Palkovics, aki a felfüggesztést is nyílt levélben köszönte meg. – Hosszabb távon nyilván keresni kell a megoldást az agglomerációs forgalom és a tömegközlekedés közötti egészséges egyensúly érdekében, de ezt az érintett szereplők együttműködésével kell elérni, nem egyoldalú lépésekkel. Gyors intézkedésével nyilvánvalóvá tette, hogy Budapest minden magyar fővárosa – fogalmazott csütörtökön a fideszes politikus.
Wittinghoff Tamás, Budaörs független polgármestere is üdvözölte a visszavonást, mert „nincsenek olyan elkerülő utak, amelyeket ésszerű lenne a jelenlegi útvonalak helyett használni”.
Az érintett civil szervezetek egymással szöges ellentétben álló véleményeket fogalmaztak meg. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a Budapestre áramló forgalmat. A Levegő Munkacsoport szintén az autósokat vonatra és buszra kényszerítő lépésektől várja, hogy élhetőbb legyen Budapest. A Magyar Autóklub jó szándékúnak tartja a célt, de alternatív elővárosi közlekedés, P+R parkolók hiányában elutasítja az amúgy is zsúfolt bevezető utak drasztikus forgalomkorlátozását. Az autós érdekvédők szerint a KRESZ-módosítás terve egyelőre csak ötletelés.

Magyar Péter nem vette észre, hogy saját magát ássa el