Megszűnt a közlekedési káosz a Budaörsi úton

Felfüggesztettem tegnap a Budaörsi úti buszsáv használatba vételét – közölte tegnap a főpolgármester, akit szerdán a szintén kormánypárti székesfehérvári polgármester is bírált a hatalmas közlekedési káoszt okozó intézkedésért. Miközben az érintett civil szervezetek megosztottak a tömegközlekedést segítő, az autós forgalmat megbénító buszsávok ügyében, kiderült: az előző ciklusban csupán a százmillió forintos EU-támogatás megszerzése volt a főváros célja, még előzetes vizsgálatok sem készültek.

2011. 06. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idő előtt helyezték forgalomba a Budaörsi úti buszsávot, a százmillió forintos uniós támogatású beruházás még be sem fejeződött, ezért a műszaki tartalom felülvizsgálatáig visszakapják az autósok – jelentette be Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Hozzátette: a Főpolgármesteri Hivatalban vizsgálat indul, hogyan történhetett meg mindez. A városháza kezdeményezi a KRESZ módosítását, hogy azok a kocsik, amelyben legalább hárman ülnek, használhassák a buszsávot. – A beruházás évekkel ezelőtt indult, most „kármentést végzünk”, a műszaki tartalom megváltoztatása esetén ugyanis azonnal vissza kellene fizetni százmillió forint uniós támogatást – hangsúlyozta Tarlós.
Kiderült: nem készült érdemi forgalmi szimuláció. – Ezt pótolni fogjuk a Hegyalja út szélesítésével tervezett buszsáv esetében is – mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója.
A főpolgármestert szerdán még nyílt levélben támadta a városháza által mesterségesen kialakított káoszért Cser-Palkovics András, Székesfehérvár szintén fideszes polgármestere – Jól kitapintható az a lenéző, fővárossovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek – írta Cser-Palkovics, aki a felfüggesztést is nyílt levélben köszönte meg. – Hosszabb távon nyilván keresni kell a megoldást az agglomerációs forgalom és a tömegközlekedés közötti egészséges egyensúly érdekében, de ezt az érintett szereplők együttműködésével kell elérni, nem egyoldalú lépésekkel. Gyors intézkedésével nyilvánvalóvá tette, hogy Budapest minden magyar fővárosa – fogalmazott csütörtökön a fideszes politikus.
Wittinghoff Tamás, Budaörs független polgármestere is üdvözölte a visszavonást, mert „nincsenek olyan elkerülő utak, amelyeket ésszerű lenne a jelenlegi útvonalak helyett használni”.
Az érintett civil szervezetek egymással szöges ellentétben álló véleményeket fogalmaztak meg. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a Budapestre áramló forgalmat. A Levegő Munkacsoport szintén az autósokat vonatra és buszra kényszerítő lépésektől várja, hogy élhetőbb legyen Budapest. A Magyar Autóklub jó szándékúnak tartja a célt, de alternatív elővárosi közlekedés, P+R parkolók hiányában elutasítja az amúgy is zsúfolt bevezető utak drasztikus forgalomkorlátozását. Az autós érdekvédők szerint a KRESZ-módosítás terve egyelőre csak ötletelés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.