Ilyen bizonytalanság még soha nem volt, mint most – mondta Jeszenszki András, az MSZP nyíregyházi helyi képviselője. Közölte: a pedagógusok és az önkormányzati vezetők sem tudják, hogy mi lesz a közoktatás jövője. Az LMP szerint a Tállai András által csütörtökön bejelentett reform az önkormányzatiság végét jelenti, az általános iskolák problémáit pedig nem oldja meg az állami fenntartásba vétel.
Tállai András, a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára még csütörtökön ismertette az új önkormányzati törvény alapelveit. Akkor közölte, az óvodai ellátás önkormányzati feladat lesz, az alapfokú oktatást pedig az állam fogja megszervezni, ellátni a jövőben.
– Települési szinten kell majd megvizsgálni azt, hogy milyen nagyságú feladatot látnak el, és a finanszírozást az önkormányzat adottságaihoz mérten kell az államnak biztosítania. Az erősebb kontroll azt jelenti, hogy nem lehetnek az önkormányzatoknak olyan feladatai, amelyeket nem tud finanszírozni – fűzte hozzá. A Hír TV-nek Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke kifejtette: tény, hogy biztonságosabbá válik a települések működése, a feladatok csökkentése azonban forrásmegvonással is jár. – Elvileg a feladatfinanszírozás a tanácsi rendszer sajátossága volt – mondta. Schmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének (TÖOSZ) elnöke a távirati irodának kifejtette: az igazi munka csak most kezdődik. A TÖOSZ-ben nem értik, hogy mitől lesz az oktatási feladatra az államnak több pénze, ugyanakkor üdvözlik az államigazgatás és az önkormányzatiság szétválását.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a pedagógusok leépítésétől tart, Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár viszont ezt cáfolta. Az egészségügyi érdekvédők közül viszont a Magyar Kórházakért Egyesület és a Magyar Kórházszövetség is támogatja az ágazatot érintő változásokat. A jövőben az egészségügyi alapellátás és a nem kórházakhoz kapcsolódó járóbeteg-ellátás maradna az önkormányzatok fennhatósága alatt.

Videón a brutális kutyatámadás: vérzett a tacskó, sokkot kapott a gazdi