Egészség helyett akciókra vadászunk

Inkább ár-, mint egészségtudatosak a magyar vásárlók – állapította meg egy közelmúltban megjelent felmérés, amely a hamburgeradóként ismert népegészségügyi termékadó bevezetésével kapcsolatos attitűdöket vizsgálta.

Munkatársunktól
2011. 09. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bevásárlás alkalmával a 18–64 évesek 61 százaléka figyeli a leértékeléseket, és igyekszik minél olcsóbban kijönni, 71 százalékuknak pedig az élelmiszer ára még a minőségnél is fontosabb – állapította meg a Kutatócentrum és a Marketing & Média felmérése. Bár az összetevőket a megkérdezettek kétharmada megnézi, csupán egyharmadukat befolyásolja a döntésben, hogy mennyi a választott termék cukor-, só-, szénhidrát- vagy koffeintartalma. Szőke Emília, a Kutatócentrum kutatási projektmenedzsere kiemelte: a nők tudatosabb vásárlók, döntéskor az árat és az összetevőket is jobban figyelembe veszik, a férfiak számára ugyanakkor fontosabb a minőség.
A korosztályokat tekintve az 55 év felettiek vásárolnak tudatosabban, ők jobban figyelik az élelmiszerek összetevőit. A kutatásból is kimutatható árérzékenységnek köszönhetően eredményes lehet a népegészségügyi termékadó bevezetése az egészségtelen élelmiszerek visszaszorításában. A felmérésben részt vevők 98 százaléka egyébként már hallott a hamburgeradóról, körükben viszont csaknem 80 százalék gondolja úgy, hogy a bevezetés fő oka az adóbevételek növelése, nem az egészségtudatosság erősítése. A megkérdezettek csaknem fele szerint egészséges életmódra csak széles körű oktatással lehet nevelni; ezt leginkább a budapestiek és a 35–44 évesek gondolják így. A válaszadók csupán hat százaléka szerint nő az intézkedés hatására az egészségesen táplálkozók aránya. Saját magukkal kapcsolatban már bizakodóbbak: kétharmaduk látja úgy, hogy tudatosabban fog vásárolni, ha bevezetik az új adónemet. A szakember megjegyezte: ennek fő oka azonban, hogy a legtöbben igyekeznek minél olcsóbban kijönni egy-egy bevásárlás alkalmával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.