Vasárnap este ünnepélyesen átadták Al Pacinónak Velencében a Jaeger LeCoultre Glory to the Filmmaker díjat, egy, a filmművészet gazdagításáért járó elismerést. A 71 éves, Oscar-díjas művészt Marco Müller fesztiváligazgató fantasztikus alkotónak nevezte, „akinek értékes és eredeti látásmódja gazdagította a kortárs filmművészetet”. A vasárnapi velencei sajtótájékoztatóján Al Pacino köszönetét fejezte ki a megtiszteltetésért, amelyet tavaly Rani Matnam indiai rendezőnek ítéltek oda. Az Oscar-díjas amerikai színész-doyen pályafutására visszapillantva semmit sem bánt meg, de azért elmondása szerint sok dolog van, „ami jobb lenne, ha nem történt volna meg”. A díjátadóval egybekötve versenyen kívül vetítették a Wilde Salome című filmjét, amelyet Pacino rendezett, és az egyik főszerepet is eljátszotta. A rendhagyó alkotás Oscar Wilde egykoron betiltott és legmegosztóbb munkájának, a Salome-nak a feldolgozása. A részben dokumentum-, részben játékfilmként jellemzett alkotással kapcsolatban a művész arról is beszélt, hogy amerikaiként milyen nehéz Shakespeare-t vagy Oscar Wilde-ot rendezni. A film Wilde és Salome című darabjának világába kalauzolja a nézőt, s egyben Al Pacino személyes és őszinte portréjaként is értelmezhető alkotás. A színész ugyanis önmagaként is szerepel, s a backstage-ben közvetlen közelről ismerhetjük meg munkamódszereit.
Carl Jung és Sigmund Freud munkamódszerét és kapcsolatát igyekezett filmre adaptálni David Cronenberg is, akinek hétvégén bemutatott A Dangerous Method című moziját ugyan szerette a közönség, de a kritikák megosztóak voltak. A The Guardian szakírója szerint ugyan a forgatókönyv intelligens, a mozi hangulata ízléses, s Keira Knightley alakítása Oscar-gyanús, de még a hírhedt fenekelős jelenet sem képes életet lehelni a komor történetbe. A Variety kritikusa szerint Knightley szerepe kidolgozatlan, s a film vállalásával csupán kisszámú, bár hálás közönségre számíthat. A kanadai rendező filmje Roman Polanski munkájához hasonlóan egy színdarabon alapul. Érdekesség, hogy a Sigmund Freud és Carl Jung közötti – egy nő miatti – rivalizálást megörökítő drámát részben Bécsben, a Berggasse 19. szám alatt, Freud egykori lakhelyén forgatták.
Cronenberg filmjénél sokkal egyöntetűbben magasztalták Steve McQueen második rendezését, a versenyprogramban bemutatott Shame-et. Az alkotás egy harmincas New York-i férfiról szól, aki nem képes kontrollálni szexuális életét. A The Guardian írója úgy látja, a szexfüggésről, önártásról szóló film kérlelhetetlen és komoly munka, a Variety szerint pedig bárhol mutatják is be a világon az alkotást, mindenhol kritikai elismerésre és a művelt közönség érdeklődésére számíthat.

Házasságokkal is épül a hálózat Magyar Péter és főnöke körül – videó