Erdélyi Tibor népi szobrász, a népművészet mestere A fának második élete című kiállítása látható tegnaptól szeptember 1-jéig a budai Klebelsberg Kultúrkúriában. Az 1932-ben Csengerben született alkotó gyermekként ismerte meg a népi kultúra gazdag hagyományait, ahogyan a munkásságát bemutató kötetben közölt önéletrajzában olvasható, „részt vettem a lekvárfőzésben, fonóban, kántálásban, farsangolásban, dörzsölőben, kukoricahántásban, vetésben, aratásban, temetésen, lakodalomban. Részese voltam a klasszikus paraszti életnek.”
A fa szépségét is gyermekkorában ismerte meg, megmunkálásának titkait pedig asztalos-restaurátorként leste el. 1952-ben Rábai Miklós 150 fiú közül kiválasztva felvette az Állami Népi Együttesbe, ahol számos hazai és nemzetközi sikert ért el. Közben mindvégig megőrizte a fához való hűségét, az együttes turnéi során is faragott, előbb a népi kultúrához tartozó használati eszközöket, csanakot, mángorlót, tükröt, ahogyan néhány, a kiállításon lévő tárgy is mutatja, majd domborműveket, körplasztikákat, amelyek a Klebelsberg Kultúrkúriában látható kiállításának a súlypontját jelentik. 1992-ben elkészítette Uszkán a málenkij robotra elhurcoltak és a világháborúban elpusztított zsidó családok emlékművét. Műveinek tematikáját elsősorban a hagyományos népélet alakjai, jelenetei, a mondák, mítoszok világa, a magyar történelem jeles személyiségei határozzák meg, az eltáncolt és a fába faragott motívumok gyakran átfedik egymást, így lett, ahogyan maga mondja, „a faragók között a legjobb táncos, a táncosok között a legjobb faragó”.

Harcosok Klubja: Bemutatkozott a BOK Csarnokban az Orbán Viktor által életre hívott online sereg