Amazon, eBay, Alibaba, Apple – ezen cégek tekinthetők a globális webkereskedelem legjobbjainak. A ComScore legfrissebb jelentése szerint a könyváruházból kiskereskedelmi óriássá felfutó Amazon egymaga „viszi” a látogatások 20,4 százalékát, míg az eBay aukciós oldal csak a forgalom 16,2 százalékát tudhatja magáénak az idei júniusi adatok szerint. A dobogó harmadik fokát az ázsiai piacot uraló, nyugaton kevésbé ismert kínai Alibaba foglalja el, míg a negyedik helyen az infokommunikációs eszközgyártó Apple webáruháza áll. Ez utóbbi 135 millió egyedi látogatóval júniusban 9,7 százalékos részt tudhatott magáénak. A globális piac 1,39 milliárd egyedi látogatójából az Amazon 282 milliót számlál, míg az eBay 223,5 milliót.
A Hwsw.hu szakportál által idézett felmérés szerint az Egyesült Államokban a legfejlettebb az elektronikus kiskereskedelem, az összforgalom várhatóan már idén meghaladja a 150 milliárd dollárt. A fejlődés főként annak köszönhető, hogy az új technológiákkal jelentősen megváltozott a felhasználók, illetve ez esetben a vásárlók viselkedése, akik egyre gyakrabban keresik a kényelmet. Ők már nem pusztán információs forrásként tekintenek az internetre, hanem a beszerzési csatornákat is itt kutatják. Ez az oka annak, hogy néhány globális kiskereskedelmi márka már túl van a fogyasztói trendekből fakadó globális kapitalizáción.
Az elemzés kiemeli azt is, hogy az online kereskedelem rohamosan növekvő népszerűsége nem pusztán a vásárlóerő és a nagy sávszélesség eredménye, az Egyesült Államokban ugyanis kedvező adózási feltételekkel lehet webáruházat nyitni: a szövetségi törvények értelmében ha a cég nem rendelkezik az adott államban fizikailag is elérhető üzletekkel, akkor nem szükséges megfizetnie az ottani forgalmi adókat. Ezt lovagolja meg az Amazon is, amely még ráerősít a rugalmas szállítási feltételeivel: évi 79 dollár átalánydíjért cserébe egy évig két napon belüli kiszállítást biztosít a cég. A szállítási rendszer egyébiránt kulcsfontosságú, a globális szintű webüzletelés a kedvező árak mellett lényegében ezen a tényezőn múlik. Globális szinten éppen ennek köszönheti vezető szerepét az eBay aukciós oldal, amely – bár szintén amerikai, ám lokális mutációkkal is rendelkező webáruház – látogatóinak csaknem 47 százalékát Európából gyűjti be. Az adásvételt tekintve azonban már elvérzett a nyugati világ: az online kiskereskedelmi hálózatok forgalmának már csak 14,9 százaléka jön az Egyesült Államokból, míg Ázsia 41,1 százalékot mondhat magáénak e téren. Ázsiában azon túl, hogy a lélekszám is más nagyságrendű, egyre nagyobb a fizetőképes kereslet, illetve jól halad a régió az internetpenetráció felzárkóztatásában is, ami újabb lökést vetít előre. Az Alibaba globálisan már a harmadik helyen áll, a japán Rakuten az ötödik, mégpedig úgy, hogy egyelőre a forgalmuk jelentős része – 85, illetve 72,7 százaléka – a kelet-ázsiai régióból érkezik.

Gyilkosság Dunakeszin: autóban találták meg a férfi holttestét