A beszélgetést szituációs játék előzte meg, a hallgatóságból bevont szereplők a Fővárosi Közgyűlés egy nyílt napját játszották el: a felterjesztés szerint a rakpartokat 2020-ig fokozatosan kell megtölteni élettel. A zárószavazáson a javaslat az igenek nagy arányú győzelmével végződött, bár csaknem ennyi szavazatot kapott az azonnali lezárásról szóló módosító indítvány is. A játékot követő beszélgetésen a jelenlévők egyetértettek abban, hogy ilyen arányú változás előkészítését csak világosan körülhatárolt módszertan és értékrend mentén szabad elkezdeni.
Beleznay Éva volt főépítész elmondta, hogy készült már korábban is átfogó koncepcióterv a dunai rakpartok rehabilitációjáról, bár ez végül nem jutott el a döntéshozatalig. A javaslat szerint a Margit híd és a Petőfi híd közti szakaszokat korzóként kellene helyreállítani, ettől a területtől kijjebb az Árpád hídig és a Rákóczi hídig vegyes használati funkciót kaphatna a part lakó- és irodafunkcióval, kerékpárutakkal, gyalogossétánnyal. Még kijjebb menve nagyjából még eredeti állapotában találjuk a természetes Duna-partot, ezeket a részeket meg kellene védeni az ingatlanfejlesztésektől. A város külső területein pedig ipari és logisztikai központok épülhetnének, amelyek ki tudnák szolgálni a vízi közlekedés fejlesztése után a megnövekedett kereskedelmi forgalmat.
További ötletként felmerült a vízi tömegközlekedés kialakításának igénye, illetve a rakparti forgalom kiváltására egy hosszanti kompjárat elindításának lehetősége is.
Bojár Iván korábbi városarculati tanácsos 2004 óta vezeti a Szeretem Budapestet Mozgalmat, korábbi tervpályázati ötleteket és saját elképzeléseit ismertette. A mozgalom fő célja, hogy a Vigadó tér és a Várkert bazár közé épített gyalogoshíddal revitalizálja az így összekötött rakpartokat, a budai oldalon az alsó rakpart lefedésével fürdőpartot hozva létre, illetve a pesti oldal kereskedelmi-turisztikai hasznosításával. A híd pozíciója vitakérdés, sokak szerint megbontaná az egymástól azonos távolságra levő fővárosi hidak ritmusát. Azt Bojár is kijelentette, hogy a Dunán Budapest a legszebben vízre komponált város. Arany Ildikó és Szerényi Zsuzsanna a környezeti értékek megóvásának fontosságát emelte ki. László János szerint a rakpartok azonnal lezárhatók lennének, ez csak döntés kérdése, a fővárosnak azonban nincs olyan egységes adatbázisa, amely a rakpart autóforgalmát felmérte volna. Még a beszélgetés alatt bejelentették: a Fővárosi Közgyűlés ezen a héten felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a rakpartok gyalogosforgalmának fejlesztési lehetőségeiről szóló tanulmány elkészítésére.

Orbán Viktor üzent Bukarestnek: csak egy feltétellel működne együtt az új román elnökkel